Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی بندهای اسناد منتشره در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول که به نوعی متضمن شناسایی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شد اعلام تحفّظ کرد.

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اسناد مصوب در اجلاس وزرای خارجه و نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از حقوق لاینفک مردم فلسطین، اعلام کرد حمایت از قطعنامه مصوب در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اعلامیه پایانی نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف، به هیچ وجه به منزله شناسایی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: تحفّظ جمهوری اسلامی ایران در موضوع عدم شناسایی رژیم صهیونیستی در جریان نشست استانبول نیز اعلام و به صورت رسمی و مکتوب در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و در اجلاس اخیر سازمان ملل نیز بر خلاف ادعاهای پیشین خود حاضر به طرح موضوع قطع روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل نشد. برخی دیگر از کشورهای عربی نیز اگرچه به ظاهر با اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارند اما به صورت پنهانی به برقراری ارتباط با آن پرداخته اند و  به اسلام و آرمان مردم مظلوم فلسطین خیانت می‌کنند.

به همین دلیل نشست فوق‌العاده رهبران و نمایندگان کشورهای اسلامی، که در استانبول برگزار شد، در بیانیه پایانی خود تنها خواهان آن شد تا کشورهای عضو سازمان همکاری‌ها علیه «دولت‌ها، مقام‌ها، مجالس، شرکت‌ها و اشخاصی که الحاق قدس شریف به اسرائیل را به رسمیت بشناسند» از «وضع محدودیت‌های اقتصادی و سیاسی» استفاده کنند و در آن خبری از قطع هماهنگ و سراسری روابط سیاسی کشورهای اسلامی با اسرائیل نبود. 

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی از آمادگی ناوگان ملی برای توسعه حمل‌ونقل بار صادراتی به قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدامات متعدد و وسیعی در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خطوط مستقیم و غیرمستقیم کشتیرانی به شرق، شمال و غرب آفریقا فعال ‌است، افزود: در شرق به ویژه کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگبار خطوط مستقیم هم اکنون در حال خدمات رسانی به بازرگانان هستند؛ ضمن اینکه در شمال نیز به بنادر کشورهای لیبی، مراکش و الجزایر خطوط مستقیم فعال هستند در غرب آفریقا به سبب حجم کمتر بار از فیدرهای بین‌المللی برای رساندن بار استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد این خطوط کشتیرانی، دفاتر منطقه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهای یادشده، راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آنها ضمن ارائه خدمات به شناورهای کشتیرانی توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران با دعوت از بازرگانان ایرانی برای بهره‌مندی از خدمات یاد شده، تصریح کرد: گروه کشتیرانی هم اکنون با ایجاد شبکه DOOR TO DOOR آمادگی دارد کالای صادراتی را با استفاده از حدود 1500 دستگاه انواع واگن و 150 دستگاه کامیون کشنده خود، از محل تولید تا مقصد نهایی حمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی