Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@20:38:05 GMT

رایزنی سفیر ایران در عراق با سفرای اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۰۶۳۷

رایزنی سفیر ایران در عراق با سفرای اروپایی

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سفیران کشورهای آلمان و فرانسه و نیز سفیر اتحادیه اروپا در عراق با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با سفیر کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.


در این دیدار در خصوص همکاری های دو طرف برای کمک به بازسازی و تقویت پایه های اقتصادی عراق تبادل نظر شد. 


سفیران اروپایی در این دیدار همچنین از نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم در عراق تقدیر و تشکر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش در دیداری جداگانه راجح الموسوی سفیر عراق در تهران نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ایرج مسجدی سفیر کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. 


مسجدی در این دیدار از تلاش های دولت و ملت عراق و حسن مهمان نوازی و همکاری آنان در برگزاری باشکوه اربعین حسینی قدردانی کرد.


وی افزود: بدون شک تلاش سفارت عراق در تهران در صدور روادید برای زائران ایرانی با تمام توان و کمال همکاری، قابل امتنان است.


راجح الموسوی سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار از پشتیبانی ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. 


وی همچنین با اشاره به تاثیر شگرف راهپیمایی زیارت اربعین در شناخت دو ملت از یکدیگر گفت: مردم عراق با باز کردن در منازل خود بر روی زائران ایرانی میزان دوستی و علاقه مندی خود به مردم و کشور ایران را ابراز داشته اند. 


سفیر عراق در تهران همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر مسئولان برای رفع برخی کاستی های موجود، اربعین سال آینده با شرایط بهتری برگزار شود.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، به کشور عراق سفر کردند.

در این سفر چند روزه دکتر موسوی و هیئت همراه ایشان با محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق و نایب رییس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی، رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسؤولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ ساز و کارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیات اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق، سفیر ایران دیدار و گفت ‌و گو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6097208

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین