Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه بامداد جمعه گزارش کرد: رهبران 28 کشور اروپایی بر موضع تغییر ناپذیر اروپا درباره قدس تاکید کردند.

به گزارش این خبرگزاری، در همین حال «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: در نشست اخیر در بروکسل، رهبران اروپایی باردیگر بر پایبندی خود بر تشکیل دو کشور مستقل به مرکزیت قدس تاکید کردند و به این ترتیب موضع اتحادیه اروپا در خصوص قدس همچنان ثابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اظهارات پس از سخنان «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان می شود که دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در جریان سفر بنیامین نتانیاهو گفته بود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفارتخانه های خود را به قدس منتقل نمی کنند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی می تواند این انتظارش را برای دیگران نگاه دارد.
موگرینی پیشتر نیز با ابراز نگرانی از تصمیم اخیر ترامپ در مورد «بیت المقدس» تاکید کرد: اقدام رئیس جمهوری آمریکا ظرفیت این را دارد تا ما را به زمان های به مراتب سیاه تر از آنچه که اکنون در آن به سر می بریم، بازگرداند.
«دونالد ترامپ» 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا به این شهر اعلام کرد.
این تصمیم، اعتراض ها و تظاهرات گسترده ای را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در پی داشته است.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کردند اما ترامپ براساس وعده هایش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، اجرای این مصوبه را امضا کرد.
این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.
شبس**9363** 1574 ** مترجم: تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون

رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد