Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: برخي از طرح هاي توسعه شهري مانع توسعه شهرها بوده اند و به جايگاه انسان بي توجهي شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الله غلامي، مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان در كنفرانس بين المللي توسعه پايدار و عمران شهري به اهميت برگزاري اين كنفرانس اشاره كرد و گفت: تاكنون شش دوره اين كنفرانس برگزار شده كه از نظرات كارشناسان و دانشگاهيان براي تبيين و بررسي جايگاه توسعه شهري استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: برنامه ريزي همه جانبه براي توسعه پايدار شهرها لازم است و بايد پيش بيني هاي مورد نياز براي يك شهر و جنبه هاي توسعه مورد توجه قرار گيرد كه دانشگاهيان و كارشناسان اين ابعاد و چشم انداز را تعريف كنند.

غلامي با اشاره به بي توجهي هاي گذشته و مغايرت توسعه پايدار با توسعه اطراف شهرها، تصريح كرد: برخي از طرح هاي توسعه شهري مانع توسعه شهرها بوده اند و به جايگاه انسان بي توجهي شده و مردم در اطراف شهرها مشغول به زندگي شده اند.

وي ادامه داد: فراموشي اصل شهرها و مناطقي كه افراد در آن به دنيا آمده اند از بي توجهي هاي صورت گرفته در حوزه توسعه شهري بوده و بايد نسبت به اين موضوع دقت و توجه ويژه اي بشود تا اينكه توسعه شهري به منظور توسعه اطراف شهرها نباشد.

مديركل راه شهرسازي استان اصفهان افزود: نبايد جايگاه مردم در شهرها از بين برود و همه ابعاد توسعه مورد توجه باشد اما نسبت به نقش و جايگاه انسان ها بي توجهي بشود.

وي با اشاره به اينكه كارخانه ريسباف اصفهان از دوران پهلوي باقي مانده و توسط معماران آلماني و ايراني احداث شده، خاطرنشان كرد: اين كارخانه يك فرصت تاريخي در اصفهان است كه بزودي تبديل به يك محيط فرهنگي و تاريخي در محدوده شهري مي شود.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

مصطفی ملکی صادقی گفت: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود داردکه در حال حاضر ۷۰درصد این مسیر‌ها آسفالته، ۱۶درصد شوسه و ۱۴ درصد خاکی می‌باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در این محورها، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومترانجام شد و امسال نیز اجرای آسفالت برای ۷۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲ هزار و ۵۵۰ میلیاد ریال برای آسفالت ۸۷ کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این، پارسال ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است.

ملکی صادقی ادامه داد: در مجموع پارسال ۲۰ روستای استان از راه آسفالته بهره‌مند شدند و امسال نیز مطابق قانون برنامه ششم توسعه، آسفالت راه‌های روستایی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

وی مهمترین مانع در طرح آسفالت راه‌های روستایی را کمبود اعتبار برشمرد و افزود: در مواقعی نیز معارضان محلی مانع انجام طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای توسعه روستا و ایمنی تردد اهالی، در فروش زمین و همکاری با راهداری اهتمام داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد