Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:26:57 GMT

توصیه آب منطقه‌ای کرمانشاه به مردم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۱۲۰۱

توصیه آب منطقه‌ای کرمانشاه به مردم

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در بررسی که از 110 چشمه نمونه در مناطق مختلف استان داشتیم، تغییراتی در این چشمه‌ها مبنی بر گوگردی شدن آب پس از زلزله اخیر را مشاهده نکردیم، اما اگر مردم گزارشی به ما بدهند حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

محمدحسین ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود سه هزار چشمه داریم که هر ماه از حدود 110 چشمه به صورت رندوم اندازه‌گیری کمی و کیفی آب انجام می‌شود تا وضعیت منابع آب مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که قبل از زلزله 7.3 ریشتری یکبار این چشمه‌ها بررسی شده بود، تاکید کرد: پس از زلزله نیز  تمامی این چشمه‌ها از نظر وضعیت کمی و کیفی آب بررسی شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به این‌که این چشمه‌ها در تمام استان پراکنده هستند، خاطرنشان کرد: تغییر خاصی در کمیت و کیفیت آب این چشمه‌ها مشاهده نشده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در این 110 چشمه که توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب مطالعه شد موردی از گوگردی شدن آب چشمه و یا ترکیب آن با مواد نفتی نداشتیم.

وی افزود: اگرچه در چشمه‌هایی که توسط آب منطقه‌ای بررسی شد مورد خاصی مشاهده نشده اما این‌که چشمه‌های جدیدی بر اثر زلزله ایجاد شده باشد بعید نیست.

به گفته ایزدی، این‌که آب چشمه‌ها در نزدیک سرپل ذهاب با مواد نفتی ترکیب شده باشد بعید است، زیرا در آن منطقه منابع نفت نداریم اما گوگردی شدن آب چشمه خیلی بعید نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست در صورتی‌که چشمه‌های جدیدی مشاهده کردند که آب آنها بو یا حالت خاصی دارد، موضوع را با ذکر محل و آدرس دقیق چشمه با آب منطقه‌ای در میان بگذارند تا مطالعات لازم توسط کارشناسان صورت گیرد.

وی گفت: حتما باید از آب این چشمه‌ها نمونه‌برداری انجام و در آزمایشگاه آزمایش شود تا بتوان در خصوص وضعیت آب، موادی که در آن وجود دارد و یا احتمال خطرناک بودن آن اظهار نظر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده