Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اسلام آباد - ايرنا - نمايندگان پارلمان پاکستان روز جمعه ائتلاف نظامي به اصطلاح ضدتروريسم به سرکردگي عربستان سعودي را به سخره گرفته و رويکرد اسلام آباد و حضور پاکستان در اين ائتلاف نظامي را مورد انتقاد قرار داد.

عربستان حدود سه سال قبل همزمان با حمله به يمن، با اعلام تشکيل ائتلاف اسلامي نظامي از چندين کشور، مدعي مبارزه با تروريسم شد و بيانيه مشترکي در رياض منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز جمعه ايرنا از منابع خبري پاکستان، موضوع ائتلاف نظامي 41 کشور اسلامي امروز براي چندمين بار در مجلس سناي پاکستان مورد بحث قرار گرفت.
سناتور فرحت الله بابر، سناتور جاويد عباسي، سناتور اعظم سواتي و خانم سناتور نسرين جليل از نمايندگاني بودند که در نشست امروز نظرات خود را عنوان کردند.
آنان خواستار احضار فوري وزير امور خارجه پاکستان شده تا وي نحوه مشارکت پاکستان در ائتلاف نظامي به سرکردگي عربستان و همچنين دستور العمل و اهداف اين ائتلاف را بيان کند.
به عقيده اين نمايندگان، دولت پاکستان تاکنون اقدامي براي کسب اعتماد پارلمان نسبت به اهداف ائتلاف نظامي 41 کشور نکرده و نمايندگان اهداف اين ائتلاف را مبهم مي دانند.
آنان همچنين گفتند که آن دسته از کشورهايي که در ائتلاف نظامي حضور ندارند بايد آنان را به عضويت اين ائتلاف در آورد.
ژنرال راحيل شريف فرمانده سابق ارتش پاکستان، اوايل ارديبهشت ماه امسال و پس از موافقت بي سر وصداي دولت اين کشور، مسئوليت فرماندهي ائتلاف نظامي به رهبري عربستان را برعهده گرفت.
موضوع پيوستن اين ژنرال بازنشسته پاکستاني با انتقادهاي فراوان در داخل پاکستان مواجه شد.
منتقدان معتقدند، پاکستان در شرايط کنوني که از تروريسم به عنوان بزرگ ترين مشکل اين کشور رنج مي برد، نبايد وارد بازي هاي خارجي و منطقه اي شود و بهتر است شخصيت هاي عالي نظامي و فرماندهان باتجربه ارتش اين کشور، توان، دانش و تجربه خود را در مسير مبارزه با تروريسم در داخل پاکستان به کار بگيرند.
شيرين مزاري عضو مجلس ملي پاکستان نيز اخيرا در گفت و گو با خبرنگاران گفت:دولت پاکستان پيش از پيوستن به ائتلاف تحت رهبري عربستان قرار بود اعتماد مجلس ملي را کسب کند، ولي تاکنون از انجام اين اقدام خودداري کرده است.
عضو کميته روابط خارجي مجلس ملي پاکستان اضافه کرد: دولت پاکستان بايد قبل از اينکه به اين ائتلاف بپيوندد، اعتماد مجلس را به دست مي آورد.
مزاري ادامه داد: سعي کردم اين موضوع را در مجلس ملي مطرح کنم، اما به من فرصت طرح اين موضوع داده نشد.
آساق*274*6125*1144*سيدبهادر حسيني* انتشار دهنده: عليرضا جباري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • گام عملی برای جهش تولید
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند