Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) طی مصوبه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و آغاز رقابت های آن را به طور رسمی اعلام کرد.

اعضای شورای فدراسیون روسیه امروز (جمعه) در جلسه علنی این مصوبه را تایید کردند که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز 18 ماه مارس (27 اسفند ماه) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری اینترفاکس در گزارشی از جلسه شورای فدراسیون نوشت: مصوبه شورای فدراسیون در مورد انتخابات ریاست جمهوری روز 18 ماه دسامبر (روز دوشنبه هفته آینده) منتشر خواهد شد و از این روز به طور رسمی رقابت های این انتخابات آغاز می شود.
آندره تورچاک معاون شورای فدراسیون در بررسی این مصوبه خاطرنشان کرد که مصادف شدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه با روز الحاق کریمه به روسیه سرنوشت ساز است.
وی افزود: این رویداد موجب افزایش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.
خانم الا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نیز در جلسه شورای فدراسیون گفت که تاکنون 23 نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: شمار این افراد به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.
در شرایطی که حدود چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی که از سوی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) انجام شد، نشان می دهد، مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.
براساس این نظرسنجی، 82.2 درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.
قانون اساسی روسیه تصریح می کند، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.
وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره 4 ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر 6ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.
افزون بر اعلام آمادگی 'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد.
همچنین سه زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام 'کسنیا سابچاک' برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.

52311

کلید واژه‌ها : روسیه - ولادیمیر پوتین - رقابت انتخاباتی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد

ولادیمیر پوتین در مراسمی که در کاخ کرملین برگزار شد، سوگند یاد کرد و برای پنجمین بار رسما به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت خود را آغاز کرد. او از شهروندانی که او را دوباره به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب کردند تشکر کرد.   به گزارش آناتولی؛ حدود 2600 مهمان از جمله اعضای مجمع فدراسیون، دوما و دادگاه قانون اساسی، اصحاب رسانه و شهروندان در مراسم سوگند ریاست جمهوری روسیه شرکت کردند.   در این مراسم که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی روسیه پخش شد، پوتین با گذاشتن دست روی دفترچه قانون اساسی سوگند یاد کرد.   پوتین در سخنرانی خود در این مراسم از شهروندانی که دوباره او را انتخاب کردند تشکر و تاکید کرد که منافع و امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز دیگری برای او مهم است.   او ادامه داد: شهروندان روسیه تأئید کرده‌اند که مسیر کشور درست است. من مطمئن هستم که ما با افتخار از این نقطه عطف دشوار عبور خواهیم کرد، حتی قوی تر خواهیم شد و برنامه های بلندمدت و پروژه های بزرگ را برای دستیابی به اهداف توسعه اجرا خواهیم کرد.   ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ 87.28 درصد از کل آرا برای 6 سال دیگر در این سمت باقی ماند.   هم‌زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اوکراین : پوتین را به عنوان رئیس جمهوری روسیه به رسمیت نمی‌شناسیم پوتین برای بار پنجم سوگند خورد (فیلم) پوتین در اولین سفر خارجی خود در دوره جدید ریاست جمهوری به چین می‌رود

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد