Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شفقنا، آیت الله سید حسن مرتضوی در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به روایتی از جلد هفتاد و یکم بحارالانوار علامه مجلسی گفت: «الحیاءُ مِن الایمان»، آن کسی با حیا می شود که ایمان داشته باشد و انسان به برکت ایمان حیا پیدا می کند. حیا از اوصاف عالیه انسان ها بوده و مرتبه کامله  ایمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که حیاء ملکه ای در انسان است که مانع از کارهای زشت و بد می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: اگر این ملکه حیا در انسان وجود داشته باشد نتیجتا انسان ظلم نمی کند، دروغ نگفته و دزدی نخواهد کرد و از مردم و خداوند حیا می کند کسی که حیا دارد کار زشت را چه شرعی، چه محلی و چه دولی باشد انجام نمی دهد و آدم بی حیاست که از انجام کارهای زشت اباء و امتنایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی در باب حیا گفت: «الحیاءُ خیرٌ کُلُه»، برکت در انسانی است که از مردم و خداوند متعال حیا کند و در همین حدیث شریفه آمده است که «والمحروم من الحیا شرٌ کُلُه» اسکلت، گوشت، پوست و خون آدم بی حیا شر است و برای مملکت شر درست می کند، برای دنیا شر درست می کند، برای مردم شر درست می کند که اگر نمونه های آن را ملاحظه کنید می بینید واقعا همه اش شر و بدی بوده و حتی اسکلت اش شر است.

آیت الله مرتضوی ادامه داد: صدام چقدر خیانت کرد؟ چقدر مردم را کشت؟ اگر این رئیس جمهور آمریکا را ملاحظه کنید در کار اخیرش تمام مسلمین را رنج دار کرد که همه یا فریاد کشیدند یا ناله زدند و همه مسلمین بر علیه او شوریدند. او ذاتش شر است و بوی خیر در این افراد نیست لذا همه مردم بالاخص مسلمین به اتفاق این کار را محکوم کردند اما کسی که خیر ندارد کسی که حیا ندارد تمام وجودش شر است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت با صداقت و کریمانه خواسته مردم از مدیران است

حجت الاسلام حسین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخلاق در جامعه به دو بخش بهشتی و جهنمی تقسیم بندی می‌شود و انسان هم مختار برای انتخاب است. البته لااکراه فی الدین به معنای انتخاب عقیده و نه مساله اعمال است.

امام جمعه اهل تشیع تایباد افزود: چند چیز محیط ماه مبارک رمضان را در اجتماع و خانواده تخریب می‌کند، دروغ انسان را ارزش ساقط می‌کند و همه اعمال انسان را می‌سوزاند.

وی گفت: غیبت دومین عامل‌برای از بین رفتن محیط ماه مبارک رمضان است. جامعه اگر گرفتار غیبت و سخن چینی شد، بهم می‌ریزد.

ملکی بیان کرد: نگاه آلوده به شهوت هم عامل دیگری برای از بین رفتن محیط است، چشم پاک و زبان پاک و در کنار آن قسم به دروغ هم جامعه را به سمت اخلاق شیطانی سوق می‌دهد و وظیفه ما است که با این عوامل مبارزه کنیم زیرا اگر چنین کردیم، در پایان رمضان نورانیت دل را احساس خواهیم کرد.

امام جمعه اهل تشیع تایباد با اشاره به پایان سال در توصیه به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: مدیران باید در خدمت به جامعه با دقت بیشتری عمل کنند. حضرت علی (ع) در آخرین لحظات عمر خود فرمودند؛ «توصیه می‌کنم به تقوای الهی و نظم امور» هر دو موضوع برای مدیریت جامعه و زمان بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: مدیر باید کریمانه، خاضعانه و با صداقت خدمت کند، چرا که این خصوصیات اخلاقی باعث می‌شود تا دل‌ها را جذب کند، خصوصاً در مقابل افراد کف جامعه باید با تواضع رفتار کند.

کد خبر 6057030

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد امر به معروف کردستان: اگر همه با حجاب شوند و چادر سر کنند دیگر هیچ آسیبی در این مملکت وجود نخواهد داشت؟
  • معین الدین سعیدی: در سیستان و بلوچستان تجزیه‌طلب نداریم
  • میدان انتخابات در نتیجه اراده انسان‌های معتقد به نظام شکل گرفت
  • عامل سعادت انسان تفکر در زندگی معنوی است
  • رمضان ماه تحکیم وحدت مسلمین است/ روزه؛ نمود عینی و عملی وحدت
  • داریوش ارجمند این گونه از روی علی کریمی رد شد
  • خدمت با صداقت و کریمانه خواسته مردم از مدیران است
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی براهتمام مدیران به حل مشکلات مردم
  • موسیقی کم‌مایه محصول جامعه معاصر ایران