Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فهرست ابتدایی ۹ فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را اعلام کرد که در آن نام چند فیلم پرامید و البته نماینده ایران به چشم نمی‌خورد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي و اسكرين‌ديلي، آنجلينا جولي با «اول پدرم را كشتند» از كامبوج، ميشاييل هانكه با «پايان خوش» از اتريش و رابين كامپيو با «120 ضربان در دقيقه» از فرانسه نامدارترين چهره‌ها و فيلم‌هاي بازمانده از رقابت اسكار 2018 هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اينكه «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار هم که به نمایندگی از ایران به آكادمي معرفی شده بود، راهي به فهرست کوتاه نيافت تا اميدهاي سينماي ايران براي درخشش دوباره در اسكار در همين ابتداي راه نااميد شود.

9 نامزد بخش بهترين فیلم خارجی‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار عبارتند از «یک زن شگفت‌انگیز» سباستین للیو از شيلي، «محوشدگی» فاتح آکین از آلمان، «بر جسم و روح» ایلدیکو انیدی از مجارستان، «فوکس‌تروت» ساموئل مائوز از سرزمين‌هاي اشغالي، «توهین» زیاد دویری از لبنان، «بدون عشق» آندری زویاگینتسف از روسيه، «فلیسیته» آلن گومیس از سنگال، «زخم» جان ترنگوو از آفریقای جنوبی و «مربع» روبن اوستلوند از سوئد.

«مربع» يا «میدان» بهار امسال جایزه نخل طلایي هفتادمین جشنواره فیلم کن را برد و با كسب شش جایزه فاتح سی‌امین دوره جوایز فیلم اروپا شد. «بر جسم و روح» زمستان گذشته برنده جایزه خرس طلایي بهترين فيلم از شصت و هفتمین جشنواره برلین شد و «بدون عشق» در جشنواره کن امسال جایزه هیات داوران را به دست آورد. «فلیسیته» در برلین سال گذشته جایزه بزرگ داوران را برد و «یک زن شگفت‌انگیز» جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را از آن خود كرد. «محوشدگی» هم جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره کن امسال را براي دایان کروگر به ارمغان آورد.

مرحله بعدي انتخاب نامزدهاي بهترين فيلم خارجي‌زبان با مشاركت چهار کمیته در نیویورک، لس‌آنجلس، لندن و سن‌فرانسیسکو برگزار مي‌شود و آنها درباره پنج نامزد نهايي تصميم مي‌گيرند. نامزدهای این بخش 23 ژانویه 2018 همراه ديگر نامزدها معرفي و نودمین دوره مراسم اهداي جوایز اسکار چهارم مارس برگزار می‌شود. سال گذشته جایزه اسکار بهترين فیلم خارجی‌زبان به «فروشنده» اصغر فرهادی از ایران رسید.

در همین زمینه: رقابت برترین‌های کن و برلین برای اسکار اروپایی دعوت آبیار از ترامپ برای دیدن «نفس» نمایش فیلم‌های اسکاری اروپا در لس‌آنجلس چشم امید سینمای کامبوج به آنجلینا جولی است رکورد تازه برای اسکار | ۹۲ فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کنند فیلم کارگردان ایرانی از ارمنستان به اسکار می‌رود « نفس» نماینده ایران در اسکار

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب بهترین‌های ورزش ایران

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی