Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: پنجمین روز از برپایی یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت تحت شعاع اکران دو فیلم مستند «بانو قدس ایران» و «ترور سرچشمه» قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، پنجمین روز از یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت در حالی برگزار شد که اکران فیلم های مستند تحت شعاع اکران دو فیلم مستند «بانو قدس ایران» و «ترور سرچشمه» قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علاقمندان زیادی برای تماشای این دو فیلم مستند که هر دو در سانس ۱۹ روی پرده می رفتند، به پردیس سینمایی چارسو آمده بودند و حدود یک ساعت و نیم در صف ورودی به سالن سینما ایستادند.

 

«حجت الاسلام احمد مازنی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، «سیدحسام الدین سراج»، نازنین مفخم، «مهدی یزدانی» مدیر عامل رسانه‌های تصویری و جمع کثیری از سینماگران و مستندسازان از مهمانان این روز بودند.

 

مصطفی رزاق کریمی، کارگردان فیلم مستند «بانو قدس ایران» در اکران فیلمش حضور داشت و تاکید کرد که فریمی از این فیلم سانسور نشده است.

محمدحسین مهدویان، کارگردان «ترور سرچشمه» اما به دلیل آماده کردن فیلم سینمایی «لاتاری» نتوانست در اکران فیلمش در جشنواره حقیقت حاضر شود.

 

 

دو کارگاه تخصصی «مستند به قصه نیاز دارد؟» احمد الستی و «مستند سینمایی» نیکو مارزانو در پنجمین روز برگزار شد.

احمد الستی در این کارگاه تخصصی در مورد لزوم قصه گویی فیلم مستند سخن گفت و تاکید کرد: در حال حاضر مستند از فرم متفاوتی برخوردار شده و دوره ساخت مستندهایی بدون قصه در مورد صنایع دستی و مناطق جغرافیایی گذشته است. وی کارگاه را با این جمله از یک فیلمساز آمریکایی که "فیلم یک وسیله بیانی تصویری نیست بلکه دستاویزی برای قصه گویی است"، به پایان برد.

 

نیکو مارزانو که از موسسه ICA به این جشنواره دعوت شده بود، در بخش مقدماتی کارگاه مستند سینمایی به معرفی این موسسه و فعالیت هایش پرداخت و سپس در مورد ویژگی های فیلم مستند سینمایی خوب صحبت کرد. سپس با معرفی چند جشنواره که محل خوبی برای عرضه فیلم های مستند است، این ورک شاپ را پایان داد.

 

در این روز همچنین، در ادامه نشست های بخش بازار فیلم مستند، «فابریس پوشو» مدیر و سردبیر بخش مستند شبکه ARTE فرانسه با مستندسازان ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

«فابریس پوشو» با معرفی فعالیت ها و میزان بودجه بخش های مختلف این شبکه گفت: سال گذشته در این شبکه 120 فیلم مستند نمایش داده شد که 66 درصد این فیلم ها از کشور فرانسه مابقی ازانگلستان، ژاپن و باقی کشورها بودند. فیلم های مستند بخش کوچکی از صنعت فیلمسازی را شامل می شود و این شبکه را اصلی ترین پخش کننده مستند در جهان معرفی کرد که در سال 400 ساعت به صورت اختصاصی مستند پخش می کند.

«فابریس پوشو» شبکه آرته را کانال تلویزونی آزادی دانست که در آلمان، بلژیک و سوییس هم قابل دسترسی است و عنوان کرد: آرته در  بخش های گوناگون درام، سریال و مجلات و ...هم فعالیت دارد  اما 50 درصد فعالیتش به مستند سازی معطوف است.

 

فیلم های مستند «زنانی با گشواره های باروتی»، «ابوایست»، «ماشین ها»، «پنج شنبه سوری» و «سمفونی ایران» از جمله فیلم های پربازدید در این روز بود.

 

آزاده فضلی

پایان پیام/294

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رسانه ملی برای تهیه و تولید «نون خ» تشکر کرد.
در هفته‌ای که گذشت فصل اول سرزمین شعر به پایان رسید و عوامل آن تصمیم دارند فصل دوم رو به شکل گسترده‌تر و با حضور فارسی زبانان غیر ایرانی تولید کنند.
سرزمین شعر در شبکه چهار یکی از برنامه‌های مورد توجه در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ بود.
مادرانگی این روز‌ها موضوع مجموعه مستند پا به ماه در شبکه دو است.
در دومین قسمت این مجموعه به روز‌های سخت و نفس گیر بارداری در روستای صعب العبوری در استان چهارمحال و بختیاری پرداخته شد.
«پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت