Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:28:32 GMT

خرید نفت هند از ایران نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۶۰۷۳

خرید نفت هند از ایران نصف شد

پالایشگاه های هندی در ماه نوامبر تقریبا به اندازه نصف ماه قبل از ایران نفت وارد کرده اند و در اعتراض به تصمیم ایران در خصوص میدان گازی فرزاد ب خرید خود از تهران را به پایین ترین رقم ۲۱ ماه اخیر رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای رفت و آمد تانکرها نشان می دهد پالایشگاه های هندی در ماه نوامبر تقریبا به اندازه نصف ماه قبل از ایران نفت وارد کرده اند و در اعتراض به تصمیم ایران مبنی بر عدم واگذاری امتیاز میدان گازی فرزاد ب به شرکت های هندی، میزان خرید خود از تهران را به پایین ترین رقم 21 ماه گذشته رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، هند، سومین مشتری بزرگ نفت ایران در ماه گذشته میلادی حدود 266 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده که نسبت به ماه اکتبر کاهشی 43 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی 55 درصدی را نشان می دهد.

در سال مالی منتهی به مارس 2018، پالایشگاه های هندی ترجیح داده اند یک چهارم از خرید نفت خود از تهران را کم کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ایران تصمیم گرفت حق توسعه میدان گازی عظیم فرزاد ب را به جای یک کنسرسیوم هندی که این میدان را کشف کرده بود، به رقبای روس واگذار نماید.

آمارها حاکی است، در بازه زمانی آوریل تا نوامبر، یعنی 8 ماهه نخست سال مالی در هند، این کشور 19 درصد خرید نفت خود از ایران را کاهش داده و به حدود 427 هزار بشکه در روز رسانده است.

اما خرید نفت هند از ایران در ماه دسامبر احتمال افزایش خواهد یافت، زیرا نفتکش ها در حال حمل حدود 4 میلیون بشکه نفت از بنادر ایران به سمت سواحل هند هستند.

کاهش خرید قابل توجه هند از ایران در ماه گذشته موجب شده تا سهم خاورمیانه از کل نفت وارداتی هند از 69 درصد در ماه اکتبر به 57 درصد در ماه نوامبر کاهش یابد. عراق همچنان بزرگترین تامین کننده نفت هند است و عربستان در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/52

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10 موضوعات مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • خبر خوب به اردوی پرسپولیس رسید | بیرانوند به ال کلاسیکوی ایرانی می‌رسد + جزئیات
  • عکس| گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟