Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@14:48:22 GMT

پیام مخبر برای درگذشت دکتر ابوترابی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۷۴۲۶

 دکتر محمدعلی ابوترابی یکی از بزرگ مردان دوران دفاع مقدس درگذشت در ادامه پیام تسلیت محمد مخبر را بمناسبت در گذشت ایشان را می‌خوانیم و سپس برای شناخت بیشتر دکتر محمدعلی ابوترابی نحوه روبرو شدن ایشان با پیکر فرزند شهیدش را نقل می‌کنیم.

 

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بزرگ مرد دوران دفاع مقدس پزشک بسیجی، دکتر محمدعلی ابوترابی را خدمت خانواده محترم، همرزمان مجاهد و جامعه پزشکی کشور تسلیت عرض می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان دفاع مقدس و جامعه پزشکی کشور خدمات مجاهدانه و ایثارگرانه این بسیجی فداکار را هرگز از یاد نخواهند برد.

تصویر بوسه این پدر بر رگهای بریده گلوی پسر شهیدش از لحظه های ماندگار دفاع عاشورایی ملت مظلوم ایران است و مصداق روشنی بر ما رایت الا جمیلای ملت ایران در برابر مصیبت‌های وارده از سوی ظالمان.

بی تردید هر روز بر رهروان‌ راه این عزیز سفر کرده و مجاهدان دفاع مقدس افزوده خواهد شد و ملت بزرگ ایران قدردان زحمات این عزیزان خواهد ماند.

ضمن تسلیت این ضایعه جانسوز به خانواده معظم این عزیز و همرزمان عاشورائیش در بهداری رزمی از درگاه پروردگار رحمان، رحمت، مغفرت و علو درجات برای این عزیز سفرکرده آرزومندم.

محمد مخبر
۱۳۹۶/۹/۲۴

 

دکتر محمدعلی ابوترابی را بهتر بشناسیم؛

 

دكتر ابوترابي كه بود؟
او جراحی بود که رگ‌های شهیدي را بوسید

آن شهيد كه بود ؟

... چند دقیقه بین شهدا گشتند تا این‌که یک جنازه را روی خاک، روبه‌روی دکتر قرار دادند و گفتند: این پیکر آقامجید شماست.

جنازه سر نداشت.

رگ‌های گلویش پیدا بودند.

دکتر دوزانو روی زمین نشست و به جیب لباس مجید که خونی بود، خیره شد.
روی یک تکه پارچه سیاه کوچک، نوشته شده بود مجید ابوترابی. خم شد و رگ‌های گلوی مجید را بوسید و کنار پیکرش سجده شکر بجا آورد...

این فقط فصل شهادت تنها پسر دکتر را از زندگی پرفرازونشیبی برایتان روایت کردیم؛ بخشی که گویای عمق شخصیت قوی وی بود که هشت سال در اورژانس‌های خط مقدم جبهه‌ها با انجام سخت‌ترین و حساس‌ترین عمل‌های جراحی، جان رزمنده‌های بسیاری را که زنده ماندنشان به دقیقه‌ها وابسته بود، نجات داد.

... در گلستان شهدای نجف‌آباد، چهار قبر کنار هم بودند. دوتا از قبرها خالی بودند.

وقتی پیکر مجید را به گلستان آوردند، دوستش از وسط جمعیت خودش را به دکتر ابوترابی رساند و او را سر دو قبری که کنده شده بود برد و گفت: آقای دکتر! مجید را این‌جا توی این قبر به خاک بسپارید.

دکتر گفت: چرا پسرم؟!

جوان جواب داد: ما چهار نفر بودیم که شب‌های جمعه می‌آمدیم گلزار و سر مزار شهدا دعای کمیل می‌خواندیم. بعد از دعا چند دقیقه‌ای در این چهار قبر کنده‌شده می‌خوابیدیم. رسول، توی همان قبری که همیشه می‌خوابید، دفن شده. «علی ابراهیمی»، دوست دیگرمان هم همین‌طور. حالا مجید آمده.
بعد به قبر وسطی اشاره کرد و ادامه داد: قد مجید بلند بود و داخل این قبر که می‌خوابید، سرش را به یک طرف خم می‌کرد. همیشه هم می‌گفت: بچه‌ها باید سر من از تنم جدا شود تا این قبر اندازه‌ی من بشود.

... چله‌ی مجید شده بود که دکتر برگشت به اورژانس خط مقدم .

دکتر محمد علی ابوترابی پزشک ایثارگر، متعهد، بصیر و پدر شهید مجید ابوترابی متولد ۱۳۱۳ در استان اصفهان – نجف آباد و دانش آموخته تخصصی جراحی عمومی دانشگاه اصفهان بود
او در إستانه ولادت صاحب نامش، (محمد مصطفي صلوات الله عليه)، بدرود حیات گفت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت