Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@17:44:16 GMT

رابطه ماه کامل و تصادفات موتورسیکلت!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۷۴۴۷

بر کسی پوشیده نیست که رد و بدل کردن پیامک یا صحبت کردن با تلفن همراه موقع رانندگی می تواند به قیمت جان انسان‌ها تمام شود، اما به ذهن کمتر کسی می‌رسد که ماه بدر هم می‌تواند حادثه رانندگی مرگبار بیافریند.

بر اساس تحقیقی که نشریه پزشکی بریتانیا (British Medical Journal) در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد، تصادف منجر به مرگ نزد موتورسوران در شب‌هایی که ماه کامل آسمان را روشن می‌کند، از شب‌های دیگر ۵درصد بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین در شب‌هایی که ابرماه (supermoon) مشاهده می‌شود این آمار به ۳۲ درصد افزایش پیدا می‌کند. داده‌های این پژوهش از آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا گردآوری شده‌اند.

دونالد ردلمایر، سرپرست این پروژه از دانشگاه تورنتو، و ادلار شفیر، رفتارشناس آمریکایی، در فرضیه‌ای گفته‌اند ممکن است توجه موتورسواران به سمت ماه کامل جلب شود و این حواس پرتی منجر به وقوع تصادفات مرگ‌آفرین شود.

در این بررسی‌ها هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین ماه کامل و دیگر تصادفات مرگ‌بار تشخیص داده نشده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ماموران یگان امداد و کلانتری ۲۲ شهرستان کرمان، هنگام گشت زنی دو دستگاه موتورسنگین غیرمجاز را مشاهده و آن‌ها را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد هر دو موتورسیکلت فاقد هرگونه اسناد و مدارک بوده و تردد آن‌ها غیرمجاز است.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در این رابطه هر دو موتورسیکلت توقیف و مالک آن‌ها برای تعین تکلیف به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • دُم خروس بیرون زد!
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران