Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@00:02:16 GMT

عملیات داعشی‌ها در سن پترزبورگ خنثی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۷۵۷۰

رویداد۲۴-سازمان امنیت فدرال روسیه با شناسایی یک گروهک تروریستی وابسته به داعش، مانع عملیات این گروه در شهر سن پترزبورگ شد. سازمان امنیت فدرال روسیه در گزارش خود خاطرنشان کرد: 7 تروریست داعشی برای انجام عمل تروریستی آماده شده بودند و قرار بود روز 16 ماه دسامبر (فردا شنبه) آن را انجام دهند.  این کانون تروریست ها در سن پترزبورگ از طریق سامانه تلگرام از تروریست های خارج از روسیه دستور انجام عمل تروریستی را دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریست ها قصد داشتند کلیسای جامع «قازانسکی» سن پترزبورگ (از معروفترین مراکز گردشگری این شهر دارای شهرت جهانی) را منفجر کنند.

سازمان امنیت فدرال روسیه، صحنه های دستگیری اعضای این کانون داعش و مواد منفجره آماده برای انجام عمل تروریستی و چند قبضه سلاح و مهمات را پخش کرد.
در یک سال اخیر دهها تروریست داعشی در روسیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و شمار زیادی نیز کشته شده اند. هفته پیش نیز رئیس کمیته ملی ضدتروریستی روسیه از پیشگیری یک حمله تروریستی در دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک به شروع جشن های سال نو میلادی در این کشور خبر داد که ماموران امنیتی آن را خنثی کردند. 
آلکساندر بورتنیکوف، رئیس کمیته ضدتروریستی و رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گزارش داده‌است، سازمان های امنیتی روسیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 56 کانون تروریستی در سطح روسیه را شناسایی و مانع فعالیت تروریست های عضو این کانون ها شدند.  این سازمان در این مدت همچنین 78 تروریست و افراد همدست آنها را کشته و بیش از یکهزار تبهکار تروریست را دستگیر کردند. بنا بر این گزارش در یک سال اخیر همچنین از ورود 17 هزار و 500 تبعه خارجی مظنون به انجام فعالیت های تروریستی به روسیه جلوگیری شده است.

 

 

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 غروب امروز در عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت. طی این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند. نخستین تصاویر محلی‌ها از این خودرو پس از هدف قرار گرفتن را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست با عملیات پهپادی در اطراف زاهدان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد