Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@20:38:16 GMT

سهم زنان از تعاونی‌ها چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۰۶۳۵

سهم زنان از تعاونی‌ها چقدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حمید کلانتری با اشاره به سهم بالای زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: ١١ درصد تعاونی‌های کشور و ٢٥ درصد اعضای تعاونی‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ تعاونی زنان در بخش کشاورزی، ۳۰۰۰ تعاونی زنان در بخش صنعت و ۳۵۰۰ تعاونی در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند و زنان به عنوان ظرفیت بزرگ اجتماعی، تقاضای بیشتری برای حضور و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: بیکاری چالش بزرگ کشور است و بر همین اساس پرداختن به اشتغال زنان و توسعه و گسترش تعاونی‌های زنان امری ضروری است. هرچه تعاونی‌های زنان افزایش یابد جمعیتی را در خود جذب می‌کند. تعاونی‌ها ظرفیتی هستند که این جمعیت را جذب و سرمایه‌های خرد آنها را تجمیع می‌کند.

کلانتری در ادامه با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون، گفت: در مرحله اول طرح، ایجاد ۱۰۰۰ تعاونی در ۱۰۰۰روستا پیش بینی شده و ۲۷۰ روستای در حال تاسیس یا در حال فعالیت نیز شکل گرفته است که انتظار داریم با ابلاغ اعتبارات طرح، زنان روستایی بتوانند از تسهیلات آن به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت کار نرخ سود تسهیلات مذکور را برای انواع فعالیتهای تعاونی ۶ درصد اعلام کرد و گفت: همه زنان تعاونگر می‌توانند در قالب تعاونی و در قبال طرحی که پیشنهاد می‌دهند از تسهیلات قابل توجه و بدون محدودیتی که به طرح روستا تعاون اختصاص یافته استفاده کنند.

به گفته کلانتری، کارگروه اشتغال هر استان طرح‌های ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و بانکهای استانی نیز آنها را به تصویب می‌رسانند. هر شهر و استانی که فعالیت بیشتری در قالب طرح روستا تعاون داشته باشد می‌تواند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شود.


منبع: ایسنا

400

سهم زنان تعاونی ها رفاه اجتماعی طرح روستا تعاون بانکهای استانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد