Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@14:30:53 GMT

با اين 8 ماده غذايي با درد خداحافظي کنيد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۸۶۶۹

با اين 8 ماده غذايي با درد خداحافظي کنيد

خبرگزاري آريا -

زنجبيل نوعي آسپرين طبيعي است که ميگرن، آرتريت و درد عضلات را از بين مي‌برد
از نظر آماري 116 ميليون نفر از مردم آمريکا دچار دردهاي مزمن هستند و اين رقم يعني چيزي حدود يک‌سوم جمعيت کل اين کشور و از آنجا که داروهاي مسکن ممکن است ايجاد اعتياد کنند يا اثرات جانبي در پي داشته باشند، بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آن بدتر اين است که حذف درد باعث مي‌شود که منشأ آن ديگر شناخته نشود. نکته اين است که چنين آماري ممکن است در کشورهاي مختلف متفاوت باشد اما به هر حال موضوعي است که جوامع مختلف تا اندازه‌اي به آن دچارند و قطعاً داروهاي شيميايي پاسخگو نيستند؛ ولي جايگزين‌هايي براي آن وجود دارد که درست در آشپزخانه شما هستند.
غذاهاي خاصي وجود دارند که درد را آرام مي‌سازند آن هم با کاهش التهاب، ممانعت از ارسال پيام‌هاي درد يا حتي بهبود بيماري زمينه‌ساز درد مزمن. اين نوع ماده‌هاي غذايي اثرات سوء داروهاي شيميايي را ندارند.
غذاهاي رايج در جوامع غربي، ميزان التهاب در بدن را افزايش مي‌دهند؛ زيرا شامل غذاهاي فراوري‌شده و کربوهيدرات‌هاي کارخانه‌اي است.
هيچ ميوه يا سبزي يا گياهي به خودي خود نمي‌تواند درد شما را آرام کند مگر اين که شما تغييري در الگوي مصرف و رژيم غذايي‌تان ايجاد کنيد و غذاهاي فراوري شده را کاهش داده و ميزان مصرف غذاهاي طبيعي کامل را افزايش دهيد. به اين شکل مي‌توانيد در جاده خداحافظي با درد اولين گام‌ها را برداريد.
آلبالو و گيلاس
هدف: آرتريت و درد عضلات
ميزان مصرف: چهل و پنج عدد در هر روز
ترکيبات موجود در آلبالو و گيلاس آنتوسيانين‌ها هستند، همان ماده‌ي مغذي گياهي که رنگ اين ميوه‌ها را مي‌سازد، آنتي‌اکسيداني قوي که به دو شيوه درد را آرام مي‌کند. اين دو ميوه التهاب را کاهش مي‌دهند و آنزيم‌هاي درد را مهار مي‌کنند، درست مثل آسپرين، ناپروکسن و ساير ضدالتهاب‌هاي غيراستروئيدي. در پژوهشي که در اين زمينه انجام شد مشخص شد کساني که يک کاسه از اين دو ميوه را براي صبحانه مي‌خوردند ميزان التهاب بدنشان تا بيست و پنج درصد کاهش مي‌يابد. ساير پژوهش‌ها نيز نشان دادند در دوندگاني که 336 گرم آب اين دو ميوه را دو بار در هفته به مدت هفت روز مي‌نوشيدند درد کمتري در عضلاتشان تجربه کردند.
زنجبيل
هدف: ميگرن، آرتريت، درد عضلات
ميزان مصرف: يک‌چهارم قاشق چاي‌خوري در هر روز
اين ريشه با طعم خاصش به طور سنتي آرام‌کننده سوزش معده و بهبوددهنده حالت تهوع است. اين اعتقاد وجود دارد که زنجبيل گاز معده را از بين مي‌برد و احتمالاً با بستن گيرنده در روده، حالت تهوع را از بين مي‌برند. اما به غير از زماني که حالت تهوع داريد دلايل ديگري هم براي مصرف زنجبيل وجود دارد. زنجبيل نوعي آسپرين و ضدالتهاب طبيعي است که ميگرن، آرتريت و درد عضلات را از بين مي‌برد. راه‌هاي بسياري براي آن وجود دارد که زنجبيل را در وعده غذايي‌تان بگنجانيد؛ مثلاً تهيه چاي زنجبيل با انداختن تکه‌هاي زنجبيل پوست گرفته در آب جوش و دم کردن آن به مدت يک ربع يکي از اين راه‌هاست. يا مخلوط پودر زنجبيل با آب‌ليمو و عسل و آب سرد.
سالمون و ساردين
هدف: کمردرد، گردن درد يا درد مفاصل
ميزان مصرف: حدود پنجاه تا نود گرم در هفته
خوردن ماهي‌هايي با ميزان اندک جيوه و ميزان اسيد چرب امگا 3 بالا مي‌تواند به کاهش درد کمر کمک کند. در يک کمر سالم، رگ‌هاي خوني در لبه ديسک‌هاي ستون فقرات مواد مغذي مهم را به آن ديسک حمل مي‌کند. اگر جريان خون کاهش پيدا کند، جريان حرکت مواد مغذي دچار مشکل شده و مفاصل مواد مغذي خود را از دست مي‌دهند و شروع به انحطاط مي‌کنند. مطالعات نشان مي‌دهد غذاهايي وجود دارند در اين روند مؤثرند و به جريان خون کمک مي‌کنند و التهاب را در رگ‌هاي خوني و اعصاب کاهش مي‌دهند.

آلبالو و گيلاس التهاب را کاهش مي‌دهند و آنزيم‌هاي درد را مهار مي‌کنند
زردچوبه
هدف: مفاصل دردناک، کوليتيس (التهاب روده)
ميزان مصرف: يک قاشق غذاخوري در روز
اين ادويه سال‌ها به عنوان دارو در طب آيورودا به عنوان مسکن و سرعت بخشيدن به هضم کاربرد داشته است؛ اما پژوهشگران آن را به دليل ديگري هم مي‌خواهند. زردچوبه خواص ضدالتهابي دارد. زردچوبه مي‌تواند از بدن در مقابل تخريب بافت و التهاب مفاصل حفاظت کند و عملکرد اعصاب را بهبود مي‌بخشد. دقت کنيد که حتماً زردچوبه را به همراه فلفل سياه مصرف کنيد اين دو بايد با هم مصرف شوند. پيپرين موجود در فلفل سياه باعث آزاد شدن کورکومين از زردچوبه مي‌شود.
ماست
هدف: بيماري سندرم روده تحريک‌پذير
ميزان مصرف: 240 گرم در هر روز
باکتري‌هاي موجود در ماست خصوصاً اينفانتيس و ال اسيدوفيلوس، درد، التهاب و نفخ را کاهش مي‌دهد.
قهوه
هدف: سردرد
ميزان مصرف: دو فنجان حاوي 12 گرم
قهوه فقط يک نوشيدني در زمان صبحانه يا سر کار نيست. قهوه نوعي دارو محسوب مي‌شود. کافئين به کاهش درد ايجاد شده در اثر رگ‌هاي خوني کمک مي‌کند. دقت کنيد که قهوه هنگامي به عنوان مسکن عمل خواهد کرد که شما عادت به خوردن آن نداشته باشيد.
نعناع
هدف: سندرم روده تحريک‌پذير و سردرد
ميزان مصرف: يک فنجان چاي نعناع در هر روز
جويدن يک قرص نعناع تند مي‌تواند تنفس شما را خوشبو کند اما دليل ديگري هم وجود دارد که نشان مي‌دهد بهتر است از نعناع تازه استفاده کنيد. منتول موجود در نعناع تند مي‌تواند به از بين رفتن اسپاسم عضلاني کمک کند، يکي از دلايل استفاده از روغن نعناع اين است که سندروم روده تحريک‌پذير را بهبود مي‌بخشد. اين روغن همچنين براي رهايي از سردرد به کار مي‌رود. در واقع متيل ساليسيليت موجود در نعناع آنزيم‌هاي مسبب التهاب و درد را محدود مي‌کند. مي‌توان نعناع را آسپرين گياهي ناميد.
فلفل تند
هدف: آرتريت
ميزان مصرف: نصف قاشق چاي‌خوري از پودر آن در هر روز
هر نوع فلفلي که زبان شما را مي‌گزد و اشک را در چشمانتان جمع مي‌کند مي‌تواند درد را از بين ببرد. ماده مؤثر در فلفل که ايجاد آرامش مي‌کند کپسايسين است که اين ترفند با تحريک پايان دادن به عصب و از بين بردن يک ماده شيميايي است که سيگنال‌هاي درد را از بين مي‌برد. هر چه فلفل تندتر باشد اين ماده مؤثر در آرامش بخشي به درد نيز در آن بيشتر است.
منبع:yjc.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید

محققان به‌تازگی دریافته‌اند که خوردن برخی مواد غذایی خاص مانند سبزیجات فاقد نشاسته قبل از کربوهیدرات‌ها می‌تواند به کاهش قند خون و قرار گرفتن آن در محدوده مناسب کمک کند. به‌خصوص در وعده صبحانه، مصرف سبزیجات در شروع صبحانه هورمون‌هایی را که در طول روز باعث گرسنگی می‌شوند، سرکوب می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز، کربوهیدرات‌ها ذاتا بد نیستند. آن‌ها منبع اصلی انرژی برای سیستم عصبی‌اند و فیبر بدن موردنیاز بدن را که در هضم و کاهش کلسترول موثر است، تامین می‌کنند. البته کربوهیدرات‌ها در غذا‌های ناسالم مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم یافت می‌شوند، اما در مواد غذایی سالم مانند میوه‌های فراوری‌نشده و همچنین عدس و لوبیا که به مغز و ماهیچه‌ها انرژی می‌دهند، هم به وفور وجود دارند. با وجود این، برخی مواد غذایی پرکروبوهیدرات می‌توانند یک‌تنه سطح قند خون را که به گلوکز معروف است، از حد ایده‌آل بالاتر ببرند، به‌ویژه اگر به مقدار زیاد مصرف شوند و اگر این افزایش سطح قند خون طی سال‌ها مدام تکرار شود، سلول‌ها پاسخ و واکنش به انسولین را متوقف می‌کنند. انسولین هورمونی است که به طور معمول به سلول‌ها پیام می‌فرستد برای صرف انرژی از گلوکز استفاده کنند. مشکل به‌وجودآمده که مقاومت به انسولین نام دارد، باعث تجمع قند در بدن می‌شود و یکی از مشخصه اصلی ابتلا به دیابت است.

افراد زیادی در سراسر جهان بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا هستند. حدود یک نفر از هر سه آمریکایی هم در مرحله پیش‌دیابت قرار دارد که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از آن بی‌خبرند. بسیاری از این افراد به دیابت نوع ۲ مبتلا خواهند شد که عواقب احتمالی آن آسیب عصبی، از دست دادن بینایی و کوتاه شدن عمر است. در حالی که با تغییر ترتیب غذا خوردن هم می‌توان کربوهیدرات مصرف کرد و میزان قند خون مناسبی داشت. به قول باربارا، «این کار مجانی است و به اراده فوق بشری هم نیاز ندارد.»

وقتی اول سبزیجات می‌خوریم، فیبر موجود در آن‌ها در روده یک فیلتر ایجاد می‌کند. هنگامی که کربوهیدرات‌ها وارد میدان می‌شوند، این فیلتر هجوم آن‌ها را کند می‌کند؛ مثل شن و ماسه که جلو سیلاب را می‌گیرد و گلوکز به جای هجوم آوردن، قطره قطره و به‌آرامی وارد جریان خون می‌شود. در این حالت انسولین کمتری نیاز است تا سلول‌ها این ذرات را جذب کنند و به لوزالمعده فشار کمتری وارد می‌شود.

دکتر آلپانا شوکلا در این زمینه می‌گوید: «مجموع تحقیقات این ایده را که توالی و ترتیب غذا‌ها افزایش ناگهانی گلوکز پس از صرف غذا را کاهش می‌دهد، تقویت می‌کند» این روش نه‌تن‌ها برای افراد مبتلا به پیش‌دیابت و دیابت که برای افرادی که میزان قند خونشان طبیعی است هم فایده دارد.

شوکلا می‌گوید که سبزیجات را ۱۰ دقیقه قبل از خوردن کربوهیدرات مصرف کنید. حتی اگر این وقفه را هم در نظر نگیرید، در هر حال خوردن سبزیجات پیش از کربوهیدرات مزیت‌هایی دارد. از طرفی لازم نیست سبزیجات را به‌تن‌هایی مصرف کنید تا مفید واقع شوند. مصرف سبزیجات با پروتئین قبل از کربوهیدرات نقطه اوج و افزایش گلوکز را در افراد مبتلا به پیش‌دیابت ۴۶ درصد کاهش می‌دهد. به گفته شوکلا، این ترکیب حتی از مصرف سبزیجات به‌تن‌هایی هم بهتر جواب می‌دهد.

مزیت دیگر قرار دادن سبزیجات پیش از کربوهیدرات این است که تا سه ساعت پس از صرف غذا، احساس سیری می‌کنید. زیرا مصرف سبزیجات و پروتئین در ابتدا ترشح هورمونی به نام «گرلین» را که عامل گرسنگی است، سرکوب می‌کند. در نتیجه ممکن است کالری کمتری مصرف کنید. در حالی که وقتی افراد همین وعده غذایی را با ترتیب متفاوت و مصرف کربوهیدرات شروع می‌کنند، طی این سه ساعت با سطح بالاتری از گرلین مواجه می‌شوند.

یافته‌های این گزارش به معنی درمان قطعی یا جایگزین دارو برای مبتلا به بیماری‌ها از جمله دیابت نیست و بیماران باید تحت نظر پزشک برنامه دارویی و رژیم غذایی خود را تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید