Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت توان حذف يارانه نقدي 20 ميليون يارانه‌بگير را ندارد. منصور مرادي عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم نسبت به روش دولت در حذف يارانه نقدي پردرآمدها انتقاد کرد و گفت: شيوه‌اي که دولت در حذف يارانه نقدي پردرآمدها در لايحه بودجه سال 97 اتخاذ کرده، منطقي نيست و ضرورت دارد تا در آن تجديدنظر صورت گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تأکيد بر اينکه حذف يارانه نقدي پردرآمدها اقدام مطلوبي است و حتما مي‌بايست اين کار انجام شود، اظهار داشت: معتقدم که بايد بر روي حذف يارانه نقدي پردرآمدها کار کارشناسي صورت گيرد.
بيشتر بخوانيدپيشنهاد مجدد حذف 4 قشر جامعه از دريافت يارانه نقدي در سال 97 + جزئيات
جزئيات تخلفات دولت در پرداخت يارانه نقدي و اجراي قانون هدفمندي
عضو کميسيون برنامه بودجه مجلس اضافه کرد: مادامي که دولت ابزارهاي مناسبي براي شناسايي دهک‌هاي درآمدي جامعه در دست نداشته باشد، نمي‌تواند نسبت به حذف افراد مشخصي از چرخه دريافت يارانه نقدي اقدام کند؛ دولت نمي‌تواند يارانه 20 ميليون يارانه‌بگير را حذف کند.
مرادي تصريح کرد: همان‌طور که از نام يارانه مشخص است، بايد تا زماني به افراد کمک کند که توان مالي لازم براي اداره زندگي را داشته باشند؛ بنده افرادي را سراغ دارم که 20 ميليون تومان حقوق ماهيانه دارند، اما از طرفي مبلغ 45 هزار و 500 توماني يارانه نقدي را هم دريافت مي‌کنند؛ دولت در اين شرايط چطور توانسته يارانه پردرآمدها را حذف کند؟
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس در پايان خاطرنشان کرد: بهتر است دولت ابتدا روش‌هاي لازم براي شناسايي دهک‌هاي مالي جامعه را اتخاذ کرده و سپس نسبت به حذف يارانه پردرآمدها اقدام کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟