Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@01:41:58 GMT

تنها راه حذف کنکور چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۹۲۰۳

تنها راه حذف کنکور چیست؟


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عدم اجرای قانون مصوب پارلمان برای حذف کنکور انتقاد کرد.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی امتداد نیوز، با بیان اینکه باید وزارت آموزش و پرورش را مکلف به حذف کنکور کنیم، گفت: تنها راه حذف کنکور توسعه آزمون‌های استاندارد از سوی وزارت  آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته خود را با قوانین مصوب مجلس در حذف کنکور وفق دهد، ادامه داد: در قانون مصوب مجلس ذکر شده تا سال ۹۸ باید حداقل ۸۵  درصد از دانشجویان در دانشگاه‌ها باید از طریق برگزاری آزمون‌های استاندارد جذب شود.

بیشتر بخوانید: برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای حذف کنکور

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: برای جذب ۱۵ درصد باقی مانده باید شورای پذیرش سنجش دانشجو که در قانون پیش‌بینی شده تصمیم‌گیری کند و شاید لازم باشد برای برخی از رشته‌های پر متقاضی همچنان کنکور برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: باید هرچه سریعتر وزارت آموزش و پرورش خود را باید قوانین مصوب در مجلس وفق دهد که تا دست برخی از افراد سودجو  که برای خود دکان کاسبی به راه انداخته‌اند از کنکور کوتاه شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است