Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@00:08:43 GMT

مربیان هستند که مدال آوران را می سازند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۹۵۵۰

مربیان هستند که مدال آوران را می سازند

گفتگوی برنا با نماینده ووشو بانوان قوچان را در ادامه بخوانید:

- خودتان را معرفی کنید

اسماء قاسم پور هستم مربی ووشو که از سال 85 به سبک بی شائولین کار می کنم و نائب رئیس و نماینده این سبک در شهرستان قوچان می باشم.

-کمی در مورد ووشو توضیح دهید در شهرستان قوچان می باشم.

ووشو به هنرهای رزمی چینی گفته می شود که در دو بخش ساندا و تالو برگزار و به عنوان کهن ترین رشته رزمی در جهان شناخته می شود که امروزه یک ورزش بین المللی و زیر نظر فدراسیون بین المللی ووشو اداره می شود که مسابقات قهرمانی جهان این رشته از سال 1991 هر دو سال یک بار برگزار می شود وکمربندهای ووشو به ترتیب زرد،نارنجی،سبز، آبی، بنفش، قهوه ای، قرمز و مشکی است که کمربند مشکی دان یک تا دان نه را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-  چه مقام هایی تا امروز کسب کرده اید

بیش از ده دوره کسب مقام اول و شرکت در اردوهای استان خراسان رضوی و در دو دوره در مسابقات کشوری بازی کردم و در یک دوره انتخابیه ترکیه مدال طلا کسب کردم و در سال 93 تعداد سه نفر از بازیکنانم در مسابقات کشوری اعزام و در دو دوره تیم های اردوی استان حضور داشتند.

همچنین در سال 96 چهار نفر از بازیکنانم در سه دوره بازی سبکی و دو استانی موفق به کسب مدال طلا و همچنین نقره شدند و امسال نیز خانم الهه فروتن در تاریخ 10 آذرماه با کسب عنوان قهرمانی به تیم ووشوی استان خراسان رضوی جهت اعزام مسابقات تیم ملی ووشو نوجوانان دعوت شد.

 - آیا ووشو در ایران و قوچان از محبوبیت برخوردار است

این هنر رزمی یکی از زیباترین و محبوبترین هنرهای رزمی در چین و کل جهان است و به نظر من رسانه تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت یک رشته ورزشی دارد و حتی صحبت مسئولین درباره رشته های گوناگون ورزشی می تواند بسیار در این موضوع تاثیر گذار باشد؛ وقتی این همه مدال و قهرمانی در این رشته داریم قطعا می توانیم با تبلیغات سطح را بالا برده تا بازیکنان بیشتری وارد مسابقات و استعدادهای بیشتر و بهتری کشف شوند البته در این اواخر شرایط خیلی بهتر شده است.

 - استقبال و واکنش مردم از موفقیت های تیم ووشو بانوان قوچان چیست

در هنگام استقبال بسیاری از افراد و حتی کودکان وقتی مردم مراسم استقبال را می بینند دوست دارند که روزی حلقه گل بر گردن آنها انداخته شود به نظر من این علاقه مندی ها زمانی به وجود می آید که برخورد مثبت و زیبایی از مردم و مسئولین دیده شود که استقبال زیبایی از آن ها در نظر گرفته شود.

 - برای تشویق جوانان نسبت به این رشته چه کارهایی باید انجام شود

اگر فرهنگ سازی کنیم و شرایط را برای جوانان محیا کنیم می توانیم زودتر به نتیجه برسیم و اگر امکانات داشته باشیم از نظر فرهنگی می توانیم این رشته را توسعه بدهیم و اوقات فراغت جوانان را به سوی الگوهای مثبت هدایت کنیم.

- مشکلات و محدودیت های ووشو برای بانوان چیست

پیشرفت در جامعه ورزشی کمی برای خانم‌ها  سخت است آن هم وقتی که این افراد از شهری کوچکتر بخواهند خودشان را با چنگ و دندان و تحمل سختی های فراوان به خصوص بدون حمایت مالی و پشتوانه خاصی خودشان را بالا بکشند.

-  امکانات ورزشی قوچان در شان و در حد قهرمانان و مربیانی که داریم هست یا خیر. توضیح دهید

مسلما هر چه امکانات بیشتر باشد قطعا به نتیجه مطلوبتری می رسیم که این امکانات بهتر مسلما باید با حمایت مسئولین همراه باشد.

 -نظر شما درباره حفظ شان مربی در جامعه چیست

معتقدم ارزش گذاری ها در جامعه ما ایراد دارد؛ وقتی تقدیر و تجلیلی صورت می گیرد نقش مربی خیلی کمرنگ تر از بازیکنان دیده می شود، در صورتی که این مربیان هستند که مدال آوران را می سازند و زحمت اصلی بر دوش مربیان است.

-  چه انتظاراتی از مسئولین شهرستان دارید

من انتظاری از مسئولین ندارم اما این موضوع دلیل نمی شود که اگر مسئولی می داند که با توجه کردن به یک مربی یا بازیکن با سابقه در سطح بالا و تشویق آن‌ها ورزش شهر و استان را به ادامه مسیر افتخار آفرینی کند کوتاهی کند و به نظر من در شان یک مربی و بازیکن مدال آور نیست که بخواهد خودش پیگیر برخی موضوعات مانند تجلیل و تقدیر و حمایت مالی بازیکنان در طی مسابقات.

-  سخن پایانی

تشکر ویژه دارم از دبیر هیئت استان خراسان رضوی آقای غلامعلی محمودی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان آقای محمدیان و همچنین تشکر ویژه از مادر و همسر عزیزم که در همه شرایط و سختی ها به من کمک کردند و در این مدت پشتوانه محکمی برای من بدند و همچنین تشکر از اسپانسور تیم، خانم محدثه قاسم پور و آقای سجاد قربانی.

مصاحبه: سهیلا چترابگون

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

به گزارش خبر آنلاین از اهواز، مسابقات قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در بخش کومیته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان پسران طی روزهای ۲۶ الی ۳۱ فروردین و در بخش دختران نیز طی روزهای یک الی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان همدان برگزار شد.

۴۲۸۱ ورزشکار برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرده بودند که از این آمار ۲۱۷۳ ورزشکار دختر و ۲۱۰۸ ورزشکار پسر هستند.

پس از ۱۲ روز رقابت در دو بخش آقایان و بانوان تنها یک مدال نصیب کاراته خوزستان شد؛ سورنا مرادی در وزن ۶۷ کیلوگرم بزرگسالان موفق به کسب مدال نقره شد تا تک مدال این استان به نام وی ثبت شود، همچنین در بخش بانوان خوزستان هیچ مدالی نتوانست کسب کند.

در بخش آقایان ۸۸ شانس مدال و در بخش بانوان ۷۶ شانس مدال که مجموعا در هر دوبخش ۱۶۴ شانس مدال وجود داشت که متاسفانه سهم خوزستان پرتانسیل تنها یک مدال بود.

لازم به ذکر است رئیس هیات کاراته استان خوزستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا در مهرماه سال ۱۳۹۹ جمعیت سازمان‌یافته این رشته در دو بخش آقایان و بانوان استان خوزستان را بیش از ۱۲ هزار نفر ذکر کرده است، در این میان سؤالاتی از این قبیل مطرح می‌شود؛ چه دلیلی باعث شد در جمعیت چند هزارنفری کاراته در استان خوزستان این رشته ناموفق ظاهر می‌شود؟ آیا در انبوهی از نیروی انسانی این رشته؛ ورزشکارانی که بتوانند در سطح کشوری رقابت کنند وجود ندارد یا مدیریت ضعیف تاثیر مستقیمی بر نتایج اسفناک این رشته دارد؟

عملکرد بسیار ضعیف کاراته خوزستان در ادوار گذشته و اعتراضات گسترده‌ای ورزشکاران این رشته بر علیه ریاست وقت کاراته استان باعث شد تغییراتی در رأس کاراته استان صورت بپذیرد و کادر جدید برای تغییر و احیای کاراته استان بر روی کارآمد.

تغییری که حالا باگذشت حدود ۴ سال مشخص شد چیزی شبیه سقوط از چاله به چاه بوده است چرا که بررسی عملکرد هیات جدید در همه ابعاد نشان از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه، بی‌نتیجه و شبهه‌ناک دارد.

مهم‌ترین مسئله در این میان بی‌تفاوتی مسئولان ورزش استان نسبت به نتایج بسیار ضعیف این رشته در سطوح مختلف است، رشته‌ای با پتانسیل و نیروی انسانی بسیار بالا که می‌تواند با مدیریت صحیح در سطح کشور و حتی سطوح بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

کابوس ازبین‌رفتن استعدادها و پتانسیل‌ها برای یکی از رشته‌های پرطرفدار خوزستان از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است و در این وضعیت باید دید چه تصمیم یا تصمیماتی می‌تواند کاراته خوزستان را از بحران نجات دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899673

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی