Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس شوراي اسلامي گفت: با متوقف کردن آبگيري سد کوچري سنگ نگاره تاريخي و قديمي "صورت فلکي سرطان" کوچري از آب بيرون آمده است. علي بختيار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان با اشاره به کشف سنگ‌نگاره‌هاي کوچري از اين سد در شهرستان گلپايگان اظهار داشت: بيش از يک سال است که براي نجات سنگ نگاره‌ها مکاتباتي با وزارت نيرو انجام گرفته و براي نجات بخشي سنگ نگاره‌ها ادامه آب‌گيري متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بخشي از اين سنگ نگاره‌ها از زير آب بيرون آمدند که يکي از آن‌ها "صورت فلکي سرطان" است.
وي افزود: با توجه به توقف آب‌گيري سطح آب پايين آمده و برخي از سنگ‌نگاره‌ها از آب بيرون آمده‌اند.
بختيار بيان کرد: از مسئولان ميراث فرهنگي درخواست دارم اين قضيه را جدي بگيرند و براي آن هر چه زودتر اقدام کنند.
وي با اشاره به سنگ نگاره‌هايي که تنگه غرقاب گلپايگان نيز وجود دارد خاطرنشان کرد: در اين منطقه سنگ نگاره‌هاي قديمي بيش از 7 هزار سال وجود دارد و در اين مورد سرمايه‌گذارهايي شناسايي شده‌اند. اميدواريم سال آينده براي ساماندهي سنگ نگاره‌هاي اين منطقه نيز اقدامي صورت گيرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • ۱۱ مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!