Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – وزارت بهداشت فلسطين بامداد شنبه خواستار تحقيق در خصوص ماهيت گازهاي اشک آوري که نظاميان رژيم صهيونيستي روز جمعه در نوار غزه از آن ها استفاده کردند، شد.

به گزارش شبکه هبري روسيا اليوم، اشرف القدره سخنگوي وزارت بهداشت يمن گفت: ده ها نفر از تظاهرات کنندگان فلسطيني در پي استفاده ارتش صهيونيستي از يک نوع گاز دچار خفگي شديد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اين مقام بهداشتي، استنشاق اين گاز سمي باعث افزايش ضربان قلب، استفراغ و صرفه شديد شماري از تظاهرات کنندگان در شرق رفح واقع در جنوب غزه شده است.
اشرف القدره از طرف هاي مربوطه خواست تا بر تحقيق در اين باره ماهيت اين گاز سمي را شناسايي و مقام هاي صهيونيستي را به خاطر استفاده از اين تسليحات عليه تظاهرات کنندگان بي دفاع مورد پيگرد قانوني قرار دهند.
مردم فلسطين روز جمعه با برپايي تظاهرات در بخش هاي مختلف کرانه باختري، غزه و قدس براي دومين هفته عليه تصميم اخير رئيس جمهوري آمريکا در به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اعتراض کردند.
در اين تظاهرات که با سرکوب گسترده نظاميان صهيونيستي مواجه شد، چهار فلسطيني به شهادت رسيدند و دستکم 367 نفر زخمي شدند.
پليس صهيونيستي همچنين شماري زيادي از تظاهرات کنندگان را دستگير و روانه زندان کرده است.
به گزارش ايرنا، وزارت بهداشت فلسطين امروز جمعه با صدور بيانيه اي اعلام کرد از ابتداي هفته گذشته در مخالفت با تصميم ترامپ مبني بر به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، تاکنون بيش از دو هزار فلسطيني زخمي شده اند .
اين بيانيه حاکي است: شمار زخمي ها در کرانه باختري از جمله شهر قدس بالغ بر دو هزار 468 نفر است که 514 نفر آنها به بيمارستان منتقل شدند که 301 نفر آنها در نوار غزه هستند.
بر اساس اين بيانيه، 152 نفر با شليک گلوله صهيونيست ها در کرانه باختري و111 نفر در نوار غزه زخمي شده اند اين در حالي است که بقيه موارد بر اثر استنشاق گاز اشک آور و گلوله پلاستيکي يا پرتاب شدن يا زير گرفتن زخمي شده اند.
درگيري هاي روز جمعه نظاميان رژيم صهيونيستي با فلسطينيان پس از برگزاري نماز جمعه و راهپيمايي گسترده آنها در اردوگاه قلنديا در شهر قدس دهها زخمي به جا گذاشت.
گروه هاي فلسطيني امروز جمعه را روز خشم فلسطينيان در اعتراض به تصميم ترامپ درباره قدس ناميدند.
تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي که در 6 دسامبر 10 آذر اعلام شد با مخالفت جهاني مواجه شد.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح