Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه سوریه شامگاه جمعه با رد ادعاهای استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و جان اف لودریان وزیر خارجه فرانسه که دولت سوریه را مسئول عدم پیشرفت در دور اخیر مذاکرات ژنو دانستند، این اظهارات را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: این ادعاها کاملا واضح است که نمایشی از مخالفان سوریه است که از زمان آغاز تجاوز به سوریه که بهای آن خون بسیاری از مردم سوریه بود، به تشویش و دروغ پراکنی می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع ادامه داد: سوریه همواره با تلاش های صادقانه برای خروج از بحران کنونی، تعامل مثبت داشته و هیات اعزامی جمهوری عربی سوریه به طور جدی در نشست های این دوره مشارکت داشته است، با این امید که این دوره از مذاکرات نتایج مثبت به دنبال داشته باشد، اما بیانیه ریاض و مواضع از پیش تعیین شده، موجب شد تا تمام پیش بینی ها نادرست باشد، این بیانیه برای یک هدف تدوین شده و آن به بن بست کشاندن و شکست این دوره از مذاکرات بوده است، چراکه نیروهای متخاصم علیه سوریه به ثبات و پایداری اوضاع در سوریه توجهی ندارند.
منبع وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: باید همه بدانند که فرایند صلحی که در ژنو در جریان است یک گفت و گوی سوری سوری و با هدایت سوری است و نماینده ویژه سازمان ملل متحد باید کاملا این موضوع را درک کند و برای از بین بردن موانعی که برخی از کشورها و طرف هایی ذی نفع در طرف دیگر حاضر در ژنو بر سر مذاکرات قرار دادند با مصداقیت و بی طرفی برای دستیابی به نتایج اقدام کند.
استفان دی میستورا روز پنجشنبه گذشته با تاکید بر این که هیات مذاکره کننده دولت سوریه آغاز مذاکرات با مخالفان را لغو بیانیه نشست ریاض 2 دانسته است افزود: تلاش بسیاری کردم تا هیات دولتی را برای گفت و گو با مخالفان متقاعد کنم.
از سوی دیگر «بشار الجعفری» رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه کشورهایی مانند عربستان و کشورهای غربی به عنوان حامیان هیات مخالفان متهم کرد که درصدد به شکست کشاندن مذاکرات ژنو هستند.
دولت سوریه درحالی مخالفت خود را با بیانیه نشست ریاض 2 اعلام کرد که این بیانیه بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از قدرت تاکید دارد، اقدامی که اعتراض هیات سوری در مذاکرات را برانگیخت و سبب شد، آنها با یک روز تاخیر وارد ژنو محل برگزاری مذاکرات شوند.
نمایندگان دولت سوریه و مخالفان تاکنون هشت دور مذاکره در ژنو برگزار کرده اند که دور پایانی آن 28 نوامبر (7 آذر 96) آغاز و شامگاه پنجشنبه 23 آذر 96 بدون دستیابی به نتیجه ملموسی به کار خود پایان داد.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال