Web Analytics Made Easy - Statcounter


کارگردان مستند «سالسوس» معتقد است این مستند نظر موافقان و مخالفان مصرف سوسیس و کالباس را بیان می کند.

آریان عطارپور که با مستند «سالسوس» در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفتگو با امتداد نیوز گفت: ساخت این مستند در سال ۹۵ آغاز شد که البته پیش از آغاز پروسه تولید این مستند در سال های ۹۳ و ۹۴ طرحی با موضوع سوسیس و کالباس را دنبال می کردم و در نظر داشتم تا درباره اینکه آیا خوردن این مواد غذایی کار درستی است یا خیر، کار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور یک طرح داستانی درباره گیاهخواری و گوشت خواری نوشتم که به جایی نرسید.

وی ادامه داد: در ادامه چند طرحی را که درباره سوسیس و کالباس نوشته بودم به شبکه مستند ارایه کردم و آنها را براساس مدیوم های یک اثر مستند تغییر دادم که البته ردپای طرح اولیه که یک اثر داستانی بود در آن وجود دارد و می توان مستند «سالسوس» را یک اثر مستند داستانی دانست.

این مستندساز بیان کرد: ساخت «سالسوس» یک سال و ۶ ماه طول کشید که تنها ۶ ماه پژوهش آن ادامه داشت همچنین تصویربرداری آن به صورت پراکنده ۸ ماه طول کشید. مهمترین پرسشی که در این فیلم مستند مطرح می شود این است که چرا باید از سوسیس و کالباس و دیگر غذاهایی که سالم نیست استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع در این مستند با افراد مختلف مصاحبه شده و از آنها این سوال پرسیده می شود که چرا از این نوع غذاها استفاده می کنید و نکته جالب جواب های متفاوتی است که دریافت می کنیم به عنوان مثال بسیاری از افراد معتقدند غذاهایی از این دست بسیار خوشمزه تر است و همین نوع جواب ها تبدیل به ایده های طنزآمیز در فیلم شده است.

عطارپور گفت: «سالسوس» در واقع نگاه های متفاوت به غذاهایی مانند سوسیس و کالباس را نشان می دهد و من نیز خود به عنوان راوی فیلم حضور دارم که در کنار یک دکتر فرضی این مستند را روایت می کنیم. در مصاحبه هایی که در «سالسوس» آمده است موافقان و مخالفان مصرف سوسیس کالباس دلایل خود را بیان می کنند.

وی ادامه داد: برای تحقیقات لازم در این مستند، از کارخانه های شناخته شده سوسیس کالباس تصویربرداری کردیم و علاوه بر آن با متخصصان بسیاری در حوزه سلامت نیز صحبت و کتاب های مختلفی در این زمینه را مطالعه کرد اما در نهایت در تصمیم گرفتم تا فیلم علمی نسازم و بیشتر یک نگاه طنزآمیز اجتماعی را دنبال کنم. من تمام تلاش خود را کردم تا این مستند دچار شعارزدگی نشود و اگر قرار است پیامی به مخاطب داده شود، بسیار ملایم و تاثیرگذار باشد.

کارگردان مستند «چغامیش» بیان کرد: البته نباید این را فراموش کرد که اکثر آدم ها علاقه مند به استفاده از سوسیس و کالباس هستند اما می دانند که این کار درستی نیست و بعد از مصرف پشیمان می شوند.

وی تاکید کرد: نگاه طنزی که در این مستند دنبال می شود براساس خط داستانی شکل گرفته است. در واقع می توان گفت در این مستند ۲ ساختار را به صورت موازی دنبال می کنیم که شامل خط داستانی و خط مستند است که در بخش داستانی راوی نظرات خود را طنز گونه بیان می کند و نریشن هایی که برای او نوشته شده است الهام گرفته شده از استندآپ کمدی (کمدی مشاهده گر) است.

عطارپور در پایان صحبت هایش گفت: «سالسوس» یک کلمه لاتین به معنای نمک سود است. پایه این کلمه در انگلیسی سالس است و سوسیس نیز از سالسوس گرفته شده است به همین دلیل نام «سالسوس» را برای این مستند انتخاب کردم. البته این را هم تاکید می کنم قدمت تولید سوسیس به ۳ هزار سال پیش می رسد و در کتبیه های باقی مانده از سومری ها، مصری ها و یونانی ها دستور العمل ساخت سوسیس شرح داده شده است.

true برچسب ها : آریان عطارپور مستند سالسوس یازدهمین جشنواره سینماحقیقت true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند پرتره «ابوجهاد، پدرِ جهاد» ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه -۱۱ اردیبهشت ماه- برای نخستین بار پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه -۱۲ اردیبهشت ماه - در ساعت ۰۰:۳۰ و ۱۵.۳۰ خواهد بود.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود.

او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمده و به همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابوجهاد، پدرِ جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس