Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزارت امور خارجه سوريه شامگاه جمعه با رد ادعاهاي استفان دي ميستورا نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه و جان اف لودريان وزير خارجه فرانسه که دولت سوريه را مسئول عدم پيشرفت در دور اخير مذاکرات ژنو دانستند، اين اظهارات را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، يک منبع رسمي در وزارت امور خارجه سوريه در گفت و گو با اين خبرگزاري گفت: اين ادعاها کاملا واضح است که نمايشي از مخالفان سوريه است که از زمان آغاز تجاوز به سوريه که بهاي آن خون بسياري از مردم سوريه بود، به تشويش و دروغ پراکني مي پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين منبع ادامه داد: سوريه همواره با تلاش هاي صادقانه براي خروج از بحران کنوني، تعامل مثبت داشته و هيات اعزامي جمهوري عربي سوريه به طور جدي در نشست هاي اين دوره مشارکت داشته است، با اين اميد که اين دوره از مذاکرات نتايج مثبت به دنبال داشته باشد، اما بيانيه رياض و مواضع از پيش تعيين شده، موجب شد تا تمام پيش بيني ها نادرست باشد، اين بيانيه براي يک هدف تدوين شده و آن به بن بست کشاندن و شکست اين دوره از مذاکرات بوده است، چراکه نيروهاي متخاصم عليه سوريه به ثبات و پايداري اوضاع در سوريه توجهي ندارند.
منبع وزارت خارجه سوريه اضافه کرد: بايد همه بدانند که فرايند صلحي که در ژنو در جريان است يک گفت و گوي سوري سوري و با هدايت سوري است و نماينده ويژه سازمان ملل متحد بايد کاملا اين موضوع را درک کند و براي از بين بردن موانعي که برخي از کشورها و طرف هايي ذي نفع در طرف ديگر حاضر در ژنو بر سر مذاکرات قرار دادند با مصداقيت و بي طرفي براي دستيابي به نتايج اقدام کند.
استفان دي ميستورا روز پنجشنبه گذشته با تاکيد بر اين که هيات مذاکره کننده دولت سوريه آغاز مذاکرات با مخالفان را لغو بيانيه نشست رياض 2 دانسته است افزود: تلاش بسياري کردم تا هيات دولتي را براي گفت و گو با مخالفان متقاعد کنم.
از سوي ديگر «بشار الجعفري» رئيس هيات مذاکره کننده دولت سوريه کشورهايي مانند عربستان و کشورهاي غربي به عنوان حاميان هيات مخالفان متهم کرد که درصدد به شکست کشاندن مذاکرات ژنو هستند.
دولت سوريه درحالي مخالفت خود را با بيانيه نشست رياض 2 اعلام کرد که اين بيانيه بر کناره گيري بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور از قدرت تاکيد دارد، اقدامي که اعتراض هيات سوري در مذاکرات را برانگيخت و سبب شد، آنها با يک روز تاخير وارد ژنو محل برگزاري مذاکرات شوند.
نمايندگان دولت سوريه و مخالفان تاکنون هشت دور مذاکره در ژنو برگزار کرده اند که دور پاياني آن 28 نوامبر (7 آذر 96) آغاز و شامگاه پنجشنبه 23 آذر 96 بدون دستيابي به نتيجه ملموسي به کار خود پايان داد.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال