Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان و قهرمان مسابقات رزمی فستیوال آسیایی 2017 در استایل سلاح سرد هنرهای رزمی موفقیت‌های خود را مدیون جانفشانی‌ها و فداکاری‌های شهدا می‌داند.

مهدی نگهبان دانشجوی رشته نرم‌‌افزار کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، رئیس رشته رزمی ایروفایتینگ استان بوشهر، مسئول کمیته دفاع شخصی انجمن ورزش‌­‌های رزمی کارگری و بازرس هیأت ورزشی استانداری استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مناسبت قهرمانی در مسابقات رزمی فستیوال آسیایی 2017 در استایل سلاح سرد با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت‌وگو کرده است که ماحصل آن را پی می گیریم:

هدف و انگیزه شما از ورود به ورزش‌‌های رزمی چه بود؟

هدف من از ورزش ساختن جسم و تسلط بر روح خویش است؛ یعنی همان منش پهلوانی و سعی می­‌‌کنم تا حد توان در این راه گام بردارم و انگیزه من از ورزش قهرمانی، افتخار آفرینی برای کشورم و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران در میادین جهانی است.

از چه سنی وارد عرصه ورزش شدید و چند سال فعالیت حرفه‌­ای دارید؟

از دوران کودکی وارد دنیای هنرهای رزمی شدم و اکنون قریب به 15 سال است که به ­طور حرفه‌­‌ای این فعالیت را ادامه می‌‌دهم.

تأثیر خانواده و دوستان در موفقیت‌‌‌های شما چه بوده است؟

من متکی بر انگیزه اطرافیانم نبوده‌­ام و تنها به هدفی که دارم فکر می­‌کنم و در راستای آن با تلاش و تمرین و تکیه بر اراده خود به پیش ­می­‌روم و خوشحالم که خانواده و دوستانم همیشه به هدف و کار من احترام گذاشته‌­‌اند و در این راه مرا با امیدواری‌‌­ها و انرژی مثبت به جلو تشویق می‌کنند.

در هر بخشی از این جامعه و در هر سمتی که قرار داریم باید حرمت خون شهدا را حفظ کنیم و به حق همدیگر احترام بگذاریم و از مسئولیت‌مان سوء استفاده نکنیم و تا می­‌توانیم در راه خدمت به مردم گام برداریم

نظرتان در مورد پیشرفت ورزش‌های رزمی در کشور چیست و آینده را چگونه می‌بینید؟

به لطف خدا افق روشنی را پیش روی ورزش‌­های رزمی می­‌‌بینم ولی لازمه آن همت بیشتر مسئولان و پشتکار رزمی­‌کاران است که ان­‌شاءالله بتوانیم قله‌­های افتخار را یکی پس از دیگری در دنیا فتح کنیم؛ امیدوارم که مردم با شناخت بیشتر ورزش‌های رزمی هم خود را در مسیری فراتر قرار دهند و هم دفاع از حریم شخصی خود را با استفاده از توانایی‌­های فردی فراگیرند؛ امروز این ورزش جای خود را در بین مردم باز کرده اما تلاش بیشتر دلسوزان برای توسعه بیشتر در ایران را می‌طلبد.

لطفاً در مورد ایروفایتینگ که رشته تخصصی شما است، توضیحاتی ارائه کنید؟

ایروفایتینگ یک رشته کامل و استاندارد است؛ این رشته از به هم پیوستن چند هنر ارزشمند مثل دفاع شخصی­‌های مدرن و نظامی، مبارزات حرفه­‌ای، سلاح سرد و ایروبیک تخصصی و رزمی تشکیل شده است؛ ایروفایتینگ دارای دو بخش ایروبیک رزمی و هنر رزمی است که به همین دلیل هم برای بانوان و هم آقایان مناسب است.

آیا ورزش در پیشرفت شما در مراحل دیگر زندگی نقشی داشته است؟

قطعاً تأثیر داشته؛ من با ورزش آموختم که چگونه از استعداد­های نهفته خود بهره مفید را ببرم؛ بدین­ گونه که در عرصه علمی و فرهنگی هم از افراد نمونه در طول تحصیل بوده­‌ام و آخرین افتخارم نیز کسب مقام قاری برتر قرآن شهرستان دشتستان در سال 1395 بوده است.

شیرین‌­‌ترین و تلخ­‌ترین خاطرات ورزشی شما چیست؟

شیرین­‌ترین آن دیدن لبخند مردم پس از قهرمانی در مسابقات اخیر بود و تلخ­‌ترین آن ناداوری­‌هایی است که در مسابقات مختلف شاهد آن بوده‌­ام.

و صحبت پایانی!

ما امروز اگر می­‌توانیم به راحتی به ورزش قهرمانی بپردازیم و در مسابقات شرکت کنیم، تنها حاصل مجاهدت‌‌ها، جان­فشانی­‌ها و خون­‌های بر زمین ریخته ­‌شده شهدای عزیزمان است؛ اکنون ما در هر بخشی از این جامعه و در هر سمتی که قرار داریم باید حرمت خون شهدا را حفظ کنیم و به حق همدیگر احترام بگذاریم و از مسئولیت‌مان سوء استفاده نکنیم و تا می­‌توانیم در راه خدمت به مردم گام برداریم.

من به خون ایرانی خود افتخار می­‌کنم و خود را مدیون شهدا می‌­‌دانم و در مسابقات اخیر نیز با شعار عشق به شهدا و دفاع از پرچم کشورم وارد میدان شدم و توانستم مدال افتخار کسب کنم.

اگرچه ما جوانان در روزهای سخت دیروز ایران نبوده­‌ایم و در انقلاب و دفاع مقدس نتوانستیم نقشی ایفا کنیم، اما امروز و فردای این کشور را خواهیم ساخت و به حرمت خون شهدا از پرچم ایران دفاع می‌­کنیم و تا جان در بدن داریم در راه ولایت و سربازی امام عصر(عج) در عرصه­‌های مختلف می­‌جنگیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی گفت: ویژه برنامه «ایرانی پهلوان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.

محسن رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه برنامه ایرانی پهلوان به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میدان تاریخی امام (ره) و با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان اصفهان روبه‌رو شد.

وی افزود: در ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان تلاش بر این بود تا وجه پهلوانی ورزشکاران اصفهان در یک مکان تاریخی و پر مخاطب به نمایش گذاشته شود که این تلاش‌های بی‌وقفه با تلاش همکارانم در هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر واقع شد.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی با اشاره به هدف برگزاری ویژه‌برنامه پهلوان ایرانی گفت: با توجه به هم‌زمانی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و هفته فرهنگی اصفهان، سعی بر این شد تا رشته‌های ورزشی‌ای که ریشه تاریخی و فرهنگی اصفهان را در بطن خود جا داده‌اند، در منظر عموم به نمایش گذاشته شوند تا شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این شهر، به تاریخچه عظیم ورزشی شهر اصفهان پی ببرند و بتوان نهال شجاعت، انسانیت و میهن‌پرستی که اصلی‌ترین خصلت پهلوان است را در قلب آن‌ها نهادینه کرد.

رویگری با اشاره به دستاورد ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان و ایجاد فضایی شاد در میدان تاریخی (ره) بیان کرد: در زمان برگزاری این ویژه‌برنامه، شور و حال بسیار شادی فضای میدان تاریخی امام (ره) را پر کرده بود، همچنین حضور پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز موجب ایجاد انگیزه رشادت و پهلوانی در نوجوانان شد.

وی با اشاره به تنوع رویدادها و برنامه‌های ورزشی در نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه پیران گود، مسابقات مینی‌گلف و رویداد پیاده‌روی سحرخیزان اصفهان از جمله سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری است که شهروندان اصفهانی برای دستیابی به زمان و مکان دقیق این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر، می‌توانند با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://shahrvt@ از اخبار مطلع شوند.

کد خبر 748810

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی