Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: خسارت وارده به کردستان در پی زلزله های اخیر به حدی است که استان ما هم به خدمات و تسهیلات از سوی ستاد بحران کشور نیاز دارد.
به گفته وی، وضعیت حاد استان کرمانشاه پس از زلزله، موجب شد تا کردستان در حاشیه قرار بگیرد و به مشکلات ایجاد شده در استان ما توجه نشود در حالیکه این زمین لرزه چهار هزار و ١٤ واحد مسکونی در کردستان خسارت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان تاکید کرد: این تعداد شامل یک هزار و ١٧٦ واحد شهری و ٢ هزار و ٨٣٨ واحد روستایی است که ٢ هزار و ٨٠٠ واحد نیازمند تعمیر و یک هزار و ٢١٤ واحد نیازمند بازسازی کامل است.
مرادنیا یادآور شد: خسارت وارده به کردستان در پی زلزله های اخیر به حدی است که استان ما هم به خدمات و تسهیلاتی که برای کرمانشاه مصوب شده نیاز دارد.
وی از مجموعه مدیریت بحران استان خواست، با جدیت هر چه بیشتر تلاش کنند تا توان مدیریت بحران ارتقا پیدا کند و برای رسیدن به این هدف، با توجه به اینکه تجهیز استان از محل اعتبارات استانی میسر نیست، لازم است اعتبارات مورد نیاز از وزارتخانه های مربوطه تامین شود.
وی خواستار نظارت و دقت هر چه بیشتر بر ساخت و سازها شد و افزود: با توجه به اینکه کردستان در مسیر گسل سنندج - سیرجان قرار دارد باید در راستای تسریع مقاوم سازی خانه های روستایی اقدام شود.
مرادنیا اضافه کرد: نباید برنامه های آموزشی و سایر اقدامات در بحث زلزله فقط مختص یک روز (پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله) باشد بلکه لازم است صدا و سیما و دیگر رسانه ها در طول سال برنامه های آموزشی مناسبی برای آگاه سازی شهروندان تولید کنند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داده است و این زمین لرزه در بیشتر شهرستان های استان احساس شده بود و طبق اعلام مدیریت بحران شهرستان ها برخی از واحدهای مسکونی شهرستان های مریوان و سروآباد نیز طی آن دچار خسارت شده اند.
علاوه بر آن شهرستان سروآباد روز یکشنبه 28 آبان ساعت 9:49 دقیقه شاهد زمین لرزه ای دیگری به بزرگی 4.2 ریشتری شده بود که که در اثر آن چند روستای منطقه هورامان دچار خسارت شدند، این زمین لرزه ها خسارت جانی در این منطقه نداشتند.
دریافن و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی