Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با حضور استاندار خراسان رضوي، نشست اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، علي رضا رشيديان در اين نشست گفت: مهمترين و تنها راه موثر براي مبارزه با مواد مخدر، اجتماعي شدن مبارزه با آن از طريق جلب همکاري تشک لهاي مردم نهاد است.
وي اظهار کرد: به طور قطع افزايش سطح زير کشت و توليد مواد مخدر طبيعي در افغانستان، هشداري براي ما در حوزه افزايش ورود مواد مخدر و افزايش اعتياد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوي افزود: اگر دولت افغانستان مي توانست مانع از رشد بيش از 63 درصدي سطح زير کشت خشخاش و 78 درصدي توليد مواد مخدر طبيعي در کشورش شود، کار متوليان مبارزه با مواد مخدر در ايران نيز آسان تر بود.
رشيديان بيان کرد: تامين امنيت در ايران تا زماني که امنيت پايدار در کشور افغانستان ايجاد نشود، به طور کامل صورت نمي گيرد و نمي توان امنيت 100 درصدي مرزهاي ايران را تضمين کرد در شرايطي که در آن سوي مرز شرايط در زمينه مواد مخدر طبيعي و غيرطبيعي بد است.
وي اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر انجام فعاليت هاي فوق العاده در زمينه مبارزه با مواد مخدر تاکيد کرده اند و اين اقدامات فوق العاده فقط در توان دستگاه هاي اجرايي نيست بلکه بايد مبارزه با مواد مخدر، اجتماعي شده و مشارکت همه مردم با دستگاه هاي متولي جلب شود.
استاندار خراسان رضوي گفت: برگزاري همايش منطقه اي صيانت و گفتمان سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزير کشور و رئيس دفتر امور زنان و خانواده رياست جمهوري و مسئولان متولي مبارزه با مواد مخدر پنج استان و خراسان رضوي در مشهد برگزار مي شود، فرصت مغتنمي براي بسترسازي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب است.
رشيديان بيان کرد: يکي از مهمترين اقدامات در زمينه اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر، هماهنگ کردن اقدامات تشکلهاي مردم نهاد يا سمن هاي فعال در زمينه اعتياد است.
وي اظهار کرد: از 945 تشکل مردم نهاد فعال در خراسان رضوي، 293 سمن در حوزه مسائل پيشگيري و درمان اعتياد و فعاليت هاي اجتماعي اين حوزه فعاليت دارند که مي توانند ظرفيت بالقوه اي براي اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر باشند.
استاندار خراسان رضوي افزود: از سوي ديگر خانه تشکلهاي غيرمردمي در استان افتتاح شده و اين خانه سرپلي براي برقراري تعاملات بين دستگاه ها و نهادهاي دولتي با تشکلهاي مردم نهاد به منظور هم افزايي اقدامات در خصوص مبارزه با مواد مخدر است.
رشيديان گفت: وزارت کشور توجه ويژه اي در بهره گيري از ظرفيت تشکلهاي مردم نهاد براي مبارزه با مواد مخدر داشته است به طوري که پارسال 85 فعاليت در اين زمينه براي تشکلهاي مردم نهاد، تعريف کرده که 40 ميليارد ريال اعتبار براي اين بخش تخصيص يافت.
وي اظهار کرد: امسال نيز در سطح ملي سه هزار ميليارد ريال اعتبار براي فعاليت هاي مشترک بين دولت و تشکلهاي مردم نهاد اختصاص پيدا کرده که پيش پرداخت آن به استان آغاز شده و تاکنون 10 ميليارد ريال تخصيص يافته است.
استاندار خراسان رضوي بيان کرد: يکي از بزرگترين مشکلات در بخش مبارزه با مواد مخدر، اشتغال بهبوديافتگان و جلوگيري از بازگشت آنان به اعتياد بود که با کمک تشکل هاي مردم نهاد در استان براي يک هزار و 100 معتاد اشتغال ايجاد شده است.
رشيديان همچنين در مورد پلمب خانه هاي واقع در حاشيه شهر که به توزيع مواد مخدر اختصاص داشته، گفت: بايد يا اين خانه ها که ارزش اقتصادي چنداني ندارد تخريب و يا بهسازي شود تا ديگر به محلي براي ورود مجدد توزيع کنندگان مواد مخدر تبديل نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده طی شش ماه گذشته در استان کرمانشاه، امروز امحا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کیوان گل‌آوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در مراسم امحای مواد مخدر و روان گردان مکشوفه که در کیلومتر سوم جاده سراب نیلوفر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیروهای جان بر کف انتظامی استان در شش ماه گذشته است، امروز امحا شد.

وی افزود: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

️سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روان‌گردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است.

کد خبر 748724

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی