Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: با لغو این قانون، عملا اینترنت آزاد به خطر می‌افتد و توپ بازی به نفع آی اس پی‌ها به چرخش می‌افتد تا هر طور که دوست دارند کاربران را سرکیسه کنند.
 
به گزارش خبرآنلاین گروه آزادی اینترنت می‌گوید از طریق کنگره و قانون Congressional Review Act قصد دارد تصمیم «آجیت پای» و جمهوری خواهانی که علیه قانون بی طرفی نت رای داده‌اند را ملغی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو گروه مدنی Demand Progress و Free Press Action Fund نیز به این تلاش پیوستند تا زودتر به نتیجه برسند.
 
با ملغی کردن قانونی که در زمان اوباما به نفع کاربران به تصویب رسید، اینک اپراتورهایی مانند ورایزون می‌توانند دستیابی به پهنای باند را به روش‌های مختلف از جمله مسدود سازی و یا کاهش دسترسی به وب سایت‌ها و سایر خدمات تحت وب تعریف کنند که این تعریف از سوی اپراتور و به ضرر کاربر انجام خواهد شد.
 
رای 3 بر 2 کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین باعث می‌شود تا اطلاعات محرمانه کاربران تحت اختیار اپراتورها به هر طرف ممکنی بچرخد و دست به دست شود. این دیتا می تواند بدون پرسش در اختیار کمپانی‌های تجاری و یا سازمان‌های دولتی قرار گیرد.
 
از سوی دیگر محتوای دیجیتال بیشتر از قبل رصد شده و اپراتورها می‌توانند به سوی تبعیض بین کاربران پیش روند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود استفاده از وی پی ان و نیز شبکه‌هایی مانند Tor در آمریکا زیاد شود.
 
خطر بزرگی که این تصمیم برای کاربران جهانی دارد این است که سایر حکومت‌ها به تبعیت از آمریکا به سوی کنترل بیشتر کاربران پیش روند که این امر می‌تواند باعث ایجاد محدودیت‌ در بین کاربران اینترنت شود.
 
اما لغو بی طرفی نت همچنین روی استارتاپ‌ها و کمپانی‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، فیس‌بوک، اپل و ... نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و ضمن کند کردن روند رشد آی تی در آمریکا، مانع از توسعه اینترنت در بخش‌های اکادمیک خواهد شد که در درازمدت به ضرر کل کاربران اینترنت خواهد شد.
 
در واقع شیر اینترنت در دستان آی اس پی ها می‌افتد تا با کاربران خاطی به شدیدترین وجه رفتار کنند. رشد سرویس‌های ویدئویی نیز کند می‌شود چرا که کاربران پرمصرف محدود خواهند شد و در نتیجه انگیزه برای دورزدن نتفلیکس و ... در آمریکا اتفاق خواهد افتاد.
 
کاربران به زودی برای استفاده از فیس‌تایم اپل باید پول جداگانه‌ای به اپراتورها بپردازند و اپراتورهای آمریکایی مانند دزد سرگردنه بسیاری از خدمات رایگان وب را پولی خواهند کرد.
 
به نظر می‌رسد لجاجت جمهوری‌خواهان به رهبری ترامپ علیه قانونی که اوباما یعنی دموکرات‌ها تصویب کردند، باعث می‌شود تا دودش به چشم کاربران معمولی اینترنت برود که زین پس باید بهای بیشتری برای استفاده از اینترنت بپردازند و بیشتر از قبل رصد شوند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۶ سایت اینترنت پرسرعت همراه در اتان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۵۸۰ خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون با راه‌اندازی 6 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 6 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی گفت: از این تعداد، 4 سایت جدید در روستا‌های جمز و مرغوب شهرستان طبس، حیدرآباد شهرستان نهبندان و سهک شهرستان درمیان احداث و راه‌اندازی شده و این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: همچنین با ارتقا تکنولوژی 2 سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های نوغاب شهرستان سربیشه و کلاته بالا (شهرک قدس) شهرستان قائنات، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی، با بیان اینکه  این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه، در دسترس بیش از 850 خانوار روستایی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود