Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر دریافتی، یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه از 21 تا 23 آذر در شهر مرزی بانه برگزار شد و در مدت سه روز، 73 اثر برگزیده جشنواره در بخش داستان، داستان کودک، نوجوان و مقاله به 2 زبان کردی و فارسی خوانش شد.

بخش داستان فارسی
در بخش داستان فارسی این جشنواره، افرا سرنایه با داستان «فارمالاها» از ایلام به دلیل تکنیک روایت، مصطفی میرزایی پیهانی با داستان «توی برف می‌چسبد» از تهران بخاطر فضاسازی، نادر ساعی‌ور با داستان «پیشانی سوراخ من» از تبریز، مرتضی بیاره با داستان «جواب‌های بدون سوال» از سپاهان‌شهر به دلیل طرح و پیرنگ و بهاره ارشدی ریاحی با داستان «ویلای فروشی برای مدت محدود» از تهران، عناوین برتر را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آن‌ها تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخش داستان کردی
غفور پیرزاد با داستان «خه ساو» از مهاباد بخاطر تکنیک روایت، سروه مجیدی با داستان «ره ش نوی بوشایی» از سنندج بخاطر فضاسازی، کاوه عزت‌خواه با داستان «ماسی سپی چاو ره ش» از بوکان، صادق خالدی با داستان «دوا سه مای ژنرال» از بانه به دلیل خلق شخصیت و کیومرث بلده با داستان «زه وی بش وه گورز» به گویش کلهری از اسلام‌آباد غرب برای زبان روایت داستان، عناوین برتر داستان بخش کردی جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تجلیل شدند.

بخش مقاله‌نویسی فارسی و کردی
محمدرضا کلهر و جمیله معظمی در بخش مقاله‌نویسی فارسی، عنوان‌های برتر این جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آن‌ها تجلیل شد.

از عمر محمدی و مصطفی ایلخانی‌زاده نیز برای برترین مقاله این جشنواره در بخش کردی با اهدای لوح تقدیر جایزه نقدی، تندیس جشنواره تجلیل به‌عمل آمد.

بخش کودک و نوجوان
شهرزاد لعل بذری با داستان «آهن‌پاره‌ها»، ئالا رضایی با داستان «سفر بو کویستانی تاریک»، هستی یونسی با داستان «خ ونی شوکولاتی»، ویانا قزلجی با داستان «سفر رویایی»، آریا عجمی با داستان «بازمانده» و زهرا گلچینی با داستان «ده سریل خدا» عنوان‌های برتر داستان‌های بخش کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را کسب کردند.

داوران یازدهمین جشنواره داستان بانه
محمد رحیمیان، عطا نهایی، رحیم عبدالرحیم‌زاده، فریا یونسی، لیلا صالحی، نسرین جعفری، ناصر یزدانی، امجد غلامی و مراد اعظمی، آثار برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را داوری کردند.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان از حمید رفاعی، محمدصدیق کریم پور، سوران حسینی، فواد جهانی، وریا وثوقی و جمال اعتماد بخاطر تلاش برای برگزاری این جشنواره تجلیل شد، همچنین در این جشنواره از مریم قاضی نویسنده نامی کرد نیز تجلیل شد.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان بانه از تابلوی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه نیز رونمایی شد.

502

جشنواره داستان بانه محمد رحیمیان داستان کردی صادق خالدی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره چک برای گرامیداشت فرانتس کافکا نویسنده شهیر در صدمین سالگرد درگذشت وی، فیلم‌های اقتباسی از آثار وی را که توسط اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ ساخته شده، به نمایش می‌گذارد.

«محاکمه» ساخته اورسن ولز در سال ۱۹۶۲، «پس از ساعت‌ها» درام کافکایی نیویورکی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۵ و «مصاحبه» فدریکو فلینی در سال ۱۹۸۷ و «کافکا» استیون سودربرگ هر ۲ از سال ۱۹۹۱ و بازسازی آن با عنوان «آقای کنف» در سال ۲۰۲۱ - هر دو با بازی جرمی آیرونز در نقش یک مرد بیمه‌گر و نویسنده - در کنار اقتباس‌های کمتر شناخته شده‌ای چون «مسخ» اثر یان نِمِک که نسخه تلویزیونی آلمانی از داستان کوتاه معروف کافکاست، فیلم سنگالی «سفارش پول» (۱۹۶۸) ساخته عثمان سِمبنه و انیمیشن کوتاه «دکتر محلی فرانتس کافکا» به کارگردانی کوجی یامامورا در سال ۲۰۰۷ از جمله این فیلم‌ها هستند.

کارل اوچ، مدیر هنری کارلووی واری و لورنزو اسپوزیتو مشاور جشنواره، از آثار کافکا به‌عنوان محرک مداومی برای فیلمسازان یاد کردند و افزودند: گویی او با حیله‌گری آنها را به چالش می‌کشد تا سعی کنند تا حد امکان به ماهیت دست نیافتنی فرمول‌بندی‌های او، روایت‌ها و واقعیت‌هایی که احساسات دلهره‌آور را برمی‌انگیزاند، نزدیک شوند و آن‌ها را به تصویر بکشند.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود، از مدیر بازیگران تحسین‌شده فرانسین میسلر («تلماسه»، «درخت زندگی»، «مرد پرنده»)، با جایزه ویژه تجلیل می‌کند. وی متصدی انتخاب بازیگران بیش از ۷۰ فیلم بوده و ۱۵ جایزه از انجمن مدیران‌ بازیگران آمریکا دریافت کرده است.

همچنین ایوان ترویان بازیگر کهنه‌کار چک در فیلم‌هایی چون «شارلاتان» و «بوته سوزان» نیز با جایزه رییس جشنواره برای نقش تاثیرگذارش در سینمای چک تجلیل می‌شود.

کارلووی واری مجموعه کامل برنامه‌های خود را در هفته‌های بعد اعلام می‌کند.

کد خبر 6087199

دیگر خبرها

  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی