Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:33:23 GMT

معرفی 20 پژوهشگر و فناوری در 27 آذر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۰۹۲۱

معرفی 20 پژوهشگر و فناوری در 27 آذر

مدیرکل دفتر امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از معرفی 20 پژوهشگر و فناور برتر در روز 27 آذرماه جاری خبر داد.

دکتر محسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران در روز 27 آذرماه برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره هر ساله در هفته پژوهش و فناوری با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و معرفی توانمندی‌ها، ایجاد ارتباط میان محققان کشور و تقدیر از پژوهشگران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرآیند انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر در این جشنواره، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه افراد منتخب طی دو مرحله مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. در مرحله اول دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری عده‌ای از پژوهشگران و فناوران را بر اساس شاخص‌های اعلام شده در این آیین‌نامه به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌کنند.

شریفی ادامه داد: در مرحله دوم از سوی دبیرخانه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران افراد معرفی شده در 6 کارگروه تخصصی "علوم پایه"، "کشاورزی و منابع طبیعی"، "علوم انسانی و هنر"، "فنی و مهندسی"، "پزشکی" و "دامپزشکی" مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در این دوره علاوه بر معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، پژوهشگران برتر با رویکرد مهارت افزایی نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، یادآور شد: در این بخش پژوهشگران علاوه بر دارا بودن طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی باید دارای اقداماتی در راستای مهارت‌افزایی باشند.

به گفته وی،‌ به دلیل اینکه این بخش در سال اول است که اجرایی می‌شود و پرونده‌های ارسالی تکمیل نشد، در این بخش برگزیده‌ای انتخاب نشده است.

شریفی با بیان اینکه در این دوره ار جشنواره تعداد 286 پرونده به دبیرخانه ارسال شده است، خاطر نشان کرد: این پرونده‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری ارسال شده بود که از این تعداد 46 پرونده مربوط به دستگاه‌های اجرایی و مابقی مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی بوده است.

وی اضافه کرد: پس از انجام داوری‌ها در نهایت 20 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی این دوره از جشنواره برگزیده شدند که 3 نفر در حوزه علوم انسانی و هنر، 3 نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 3 نفر در گروه فنی و مهندسی، 3 نفر در علوم پایه، 3 نفر در پزشکی و یک نفر در گروه دامپزشکی به عنوان پژوهشگران  برتر انتخاب شدند.

شریفی با تاکید بر اینکه در بخش فناوران نیز 4 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند، اضافه کرد: حضور پژوهشگران در سطح بین‌المللی و مشارکت در تولید علم که با شاخص  مقاله سنجیده می‌شود، مشارکت در حل مشکلات جامعه و رفع نیازهای کشور که با داشتن طرح پژوهشی برون سازمانی ارزیابی می‌شوند، کیفیت دستاورد پژوهشی که با چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی با رتبه بالا و تعداد ارجاعات سنجیده می‌شود و داشتن کتاب، آثار هنری و ثبت اختراع از جمله شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر بوده است.

مدیر کل دفتر امور پژوهشی وزارت علوم سابقه فرد متقاضی در حوزه‌های فناوری و داشتن طرح‌های فناورانه منجر به تجاری‌سازی را از شاخص‌های انتخاب فناوران برتر ذکر کرد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان مردمی دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه، با ثبت نزدیک به بیست میلیون رأی در شبکه شاد مشخص شدند و نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی جشنواره اعلام شد.

آئین اختتامیه دومین جشنواره عروسک‌خونه شب گذشته به صورت اختصاصی از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد که بیش از ۴۵۲ هزار کاربر شاهد این برنامه بودند.

۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند. بر اساس آرا مردمی، نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی اعلام شد.

همچنین، نمایش‌های «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» و «کفشدوزک بداخلاق» به ترتیب با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۱ میلیون و ۸۷ هزار رأی به عنوان آثار دوم و سوم انتخاب شدند.

بیش از یک میلیون کاربر عضو کانال ویژه عروسک‌خونه در شبکه شاد هستند و در زمان رأی‌گیری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار رأی برای انتخاب آثار برگزیده ثبت شده است.

در کنار مراسم اختتامیه، مسابقه ویژه‌ای برای بینندگان پخش زنده طراحی شدکه کاربران می‌توانستند با پاسخ به سوال در قرعه‌کشی پنج دستگاه تبلت شرکت کنند.

شبکه شاد بخش ویژه عروسک‌خونه را همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد تا علاوه بر تماشای نمایش‌های مختلف بتوانند، بهترین آثار مردمی را انتخاب کنند.

کد خبر 6091347 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور