Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سازمان سنجش از ثبت‌نام 420 هزار و 877 نفر در آزمون کارشناسی‌ارشد و اتمام مهلت ثبت‌نام در ساعت 24 فردا یکشنبه 26 آذر خبر داد.

دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: ثبت‌نام در آزمون کارشناشی‌ارشد از 16 آذر آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده تا ساعت 24 فردا یکشنبه 26 آذر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه داوطلبانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند توصیه می‌شود که در این مهلت تمدید شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن ثبت‌نام کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی دوره کارشناسی‌ارشد سال 97 برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی روز پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ‌سال 97 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط) ثبت‌نام کنند و با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصرا بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 360 هزار ریال، در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام کنند.

به گفته توکلی همچنین داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، باید کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 360 هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، 110 هزار ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، پرداخت کنند.

توکلی بیان کرد: همچنین اولین مرحله بیست و سومین دوره المپیاد علمی- دانشجویی همزمان با آزمون کارشناسی‌ارشد برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ظهر امروز بیش از ۸۸ هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا پایان ۱۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403