Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل صید و شکار سازمان محیط‌ زیست گفت: امسال به دلیل هشدار آنفلونزای حاد پرندگان، هر گونه شکار پرنده وحشی و مهاجر ممنوع است.

علی تیموری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت:  سال 96 به دلیل آنفولانزای فوق حاد پروندگان، هر گونه شکار پرندگان وحشی کنار آب زی و آب زی مهاجر ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان محیط زیست هیچ گونه دستور العملی به استان ها برای شکار این گونه ها ابلاغ نکرده و هر گونه شکاری، تخلف است و صورتجلسه و به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی درباره رویه شکار در فریدون کنار گفت:در شهرستان فریدون کنار، زمین های کشاورزی شخصی تبدیل به تالاب شده است و باید برای این موضوع راه حلی پیدا شود. این موضوع وجه قانونی دارد که در کنوانسیون تالاب بین المللی رامسر ثبت شده است. اما این به معنای اجازه شکار گونه های مهاجر نیست.

وی افزود: سازمان محیط زیست مخالف شکارهای سنتی نیست، مخالفت ما با شکار با دام های شبانه و تورهای هوایی است که همه گونه های پرندگان مهاجر را به دام می اندازد.

مدیر کل صید و شکار سازمان محیط زیست در باره اقدامات این سازمان در جلوگیری از شکار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست متولی حیات وحش کشور است و شکارچیان و متخلفین را تحویل مراجع قضایی کشور می دهد. اما شرایط فریدونکنار متفاوت است. در شهرستان فریدونکنار تنها 6 محیط بان داریم که با شرایط سخت به طور شیفتی کار می کنند.

وی افزود: مدیر کل محیط زیست از دستگاه های مختلف دعوت کرده که جلسه ای برای رسیدگی به وضعیت شکار پرندگان تشکیل شود. امسال شرایط مازندران متفاوت است،سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده که بیشترین میکروب آنفلوانزای پرندگان در مازندران است. باید همگرایی بین نهاد های مختلف مانند نیروی انتظامی، استانداری و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد و برای این وضعیت راهکاری ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران