Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -
به گزارش ایران اکونومیست؛   مریم افشار از محققان این طرح  با بیان اینکه در این طرح گرانول‌های جاذب اشعه ایکس را تولید کردیم، گفت: در تولید این گرانول از یک فیلر (پرکننده) معدنی استفاده شد که قادر به جذب اشعه‌های پرانرژی مانند اشعه ایکس و گاما است.

به گفته وی در این گرانول از یک عنصر معدنی با عدد اتمی بالا بهره گرفته شده است و به دلیل عدد اتمی بالا قادر به جذب اشعه‌های مضر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افشار، کاربرد این گرانول را در بیمارستان‌ها و در بخش‌های رادیولوژی و سی‌.تی‌.اسکن و همچنین نیروگاه‌های هسته‌ای دانست و اظهار کرد: این گرانول برای حفاظت انسان‌ها در برابر اشعه‌های مضر است.

محقق این طرح، با بیان اینکه در حال حاضر برای حفاظت انسان در برابر اشعه از سرب استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: سرب علاوه بر آنکه فلزی سمی است، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که لباس‌های حاوی سرب برای حفاظت در برابر اشعه استفاده می‌کنند، دچار آسیب‌هایی در ستون فقرات می‌شوند.

این محقق دلیل این امر را وزن زیاد این فلز عنوان کرد و یادآور شد: گرانول‌های تولید شده در این طرح وزن کمی دارند، ضمن آنکه سمیت فلز سرب را ندارند.


گرانول با قابلیت جذب اشعه ایکس و گاما

افشار با تاکید بر اینکه این گرانول در قالب ورقه‌ (شیت) تولید شده است، اضافه کرد: این شیت‌ها برای پوشش دیوارها به منظور جذب اشعه استفاده خواهند شد.

وی با بیان اینکه این محصول در فاز نیمه‌صنعتی تولید شده است، یادآور شد: در فاز توسعه‌ای درصدد هستیم تا لباس‌های حاوی این گرانول را تولید کنیم.

این طرح از سوی دکتر جلیل مرشدیان و با همکاری مریم افشار در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی اجرایی شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود

احمد بنافی در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

بنافی تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در دشتستان برای تحقق عملی شعار سال از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی گفت: طرح‌های تولیدی و صنعتی و اشتغالزا در دشتستان حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر