Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش ایمنی جاده‌ها هزینه می‌شود گفت: با وجود ایمن‌سازی راه‌ها بیشتر تصادفات در اثر سرعت بالا بوده است که در هشت ماهه سال‌جاری ۶۰۷ کشته در تصادفات جاده‌ای در استان کرمان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، خداداد مقبلی صبح امروز و در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آغاز هفته حمل و نقل از 26 آذر ماه اظهار داشت:  حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه مدیریت حمل و نقل کالا در جاده‌های استان فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 هزار راننده در سطح استان کرمان وجود دارد که در حوزه اشتغالزایی نقش بسزایی دارند گفت: 12 هزار کامیون در سطح استان کرمان در حوزه حمل و نقل کشاورزی و معدنی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از فعالیت 510 ناوگان حمل و نقل در حوزه مسافربری در استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: نه هزار کیلومتر راه در شمال استان و هفت هزار کیلومتر راه در جنوب استان کرمان وجود دارد که نقش کلیدی را در سطح کشور برای حمل و نقل کالا با بنادر را برعهده دارند.

مقبلی با اشاره به اینکه سالیانه 150 میلیارد تومان در بخش ایمنی جاده‌ها هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: با وجود ایمن‌سازی راه‌ها بیشتر تصادفات در اثر سرعت بالا بوده است  که در هشت ماهه سال‌جاری 607 کشته در تصادفات جاده‌ای در استان کرمان داشته‌ایم که هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه می‌توانند در تریبون‌های نماز جمعه در حوزه فرهنگ‌سازی برای کاهش تلفات جاده‌ای اطلاع‌رسانی کنند افزود: استفاده از ظرفیت روحانیت در استان بسیار در این زمینه موثر بوده و زبان ائمه جماعت تاثیرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمان نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان نیز در این دیدار حمل و نقل را بخشی از شاهرگ حیاتی کشور دانست و اظهارداشت:  شهرها زمانی زنده‌اند که آمد و رفت کالا و انسان وجود داشته باشد و این امر با بسترسازی سطح جاده‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه نیز در حوزه فرهنگسازی و در راستای کاهش تلفات جاده‌ای مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: طرح کلان کاهش تصادفات موتورسیکلت با همکاری سازمان فرهنگی و پلیس راهور استان، با توجه به سهم بالای این وسیله نقلیه در تصادفات، در پر تصادف‌ترین محل‌های موتورسیکلت سوار‌ها  انجام می‌شود.   علی سمیعی افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی موتورسیکلت سوار‌ها از مجموع تصادفات فوتی و نداشتن کلاه ایمنی و پوشش نامناسب به عنوان مهم‌ترین علت آسیب موتور سوار‌ها در تصادفات، این طرح با هدف تشویق و ترغیب استفاده بیشتر از کلاه ایمنی اجرایی می‌شود.    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ سازی برای درک خطر هستیم، گفت: مطالعات در  این زمینه نشان می‌دهد که  بسیاری از  راکبان موتور سیکلت با وجود اطلاع از  قوانین، درکی از خطر ندارند، مانند راننده‌ای که  سعی می‌کند طبق قانون رانندگی کند، اما اجازه می‌دهد فرزند خردسالش سرش را  از پنجره بیرون بیاورد و در  این شرایط راننده درکی از خطر ندارد.   سمیعی ادامه داد: این طرح برای آن دسته از موتورسیکلت سوار‌ها که  وسیله نقلیه شان دچار نقص سیستم روشنایی است، بسیار کارآمد است؛ چرا که علت بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها با دیگر وسایل نقلیه و  عابران پیاده، دیده نشدن است.   به گفته او، با اجرای این طرح در  تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به  قوانین راهنمایی و  رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم در  زمان نصب برچسب از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.   سمیعی ادامه داد: طرح چسباندن برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها نتیجه تصمیمات کمیته فرهنگ ترافیک استان است که  در کنار مهندسی ترافیک (همچون امور عملیاتی و، اصلاحات هندسی) به امر آموزش نیز توجه ویژه دارد.   مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با  اجرای چنین طرح‌هایی سعی داریم روی آشکارسازی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، متمرکز شویم چرا که  یکی از دلایل تصادف این نوع وسیله نقلیه موتوری، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و با چراغ خاموش راندن یا  با نقص سیستم روشنایی موتور سواری کردن، است.    

دیگر خبرها

  • داداش کلاه یادت نره 
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد