Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،حامد رمضانی با اشاره به اینکه ظرفیت برداشت یک سال گذشته معدن طلای باریکایی ۳۰ درصد بود، افزود: این معدن در شرایط حاضر و با افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت آن در حال استخراج است.

وی اظهار کرد: معدن باریکایی جزو دو معدن فعال سردشت بوده که مجوز برداشت ۲۸هزار تن در سال را دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر از اهالی متخصص و غیرمتخصص شهرستان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت با اشاره به اینکە مواد استخراج شده به معدن طلای تکاب فرستاده می شود، گفت: صاحب معدن برابر پیگیری و تاکید فرماندار متعهد شده که تا نیمه دوم سال ۹۷ در صورت عدم آمادگی سرمایه گذار بومی، شخصا اقدام به ساخت کارخانه فرآوری خاک به کنستانتره کند و این اداره نیز هرگونه همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می دهد.

وی در رابطه با معدن لاشه و مالون یاسین آباد هم تصریح کرد: برای این معدن نیز پروانه بهره داری با ظرفیت برداشت ۱۳ هزار تن در سال صادر شده که با ظرفیت برداشت ۶۰ درصد در حال فعالیت است.

رمضانی اضافه کرد: این معدن در شرف گرفتن مجوز ساخت کارخانه پودر سنگ و کاغذ است که با وجود تاثیر مستقیم بر اشتغال و اقتصاد منطقه بر محیط زیست هم اثر مثبتی را خواهد داشت.

به گفته وی، سومین معدن شهرستان برای استخراج سنگ آهن در مسیر جاده روستایی دیوالان است پروانه اکتشافی آن هم در مرحله صدور است.

وی از بازمهندسی شهرستان در حوزه معدن خبر داد و گفت: قرار است در نیمه دوم سال تیمی از وزارتخانه متبوعه در راستای بازبینی و آزادسازی مسیرهایی که توانایی سرمایه گذاری در حوزه معدن در آنها وجود دارد معرفی شوند.

  انتهای پیام/ع

برداشت طلا از معدن طلای باریکایی سردشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور