Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:57:42 GMT

سازمان خصوصی سازی مکلف به اعلام فراخوان عمومی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۴۸۲۳

سازمان خصوصی سازی مکلف به اعلام فراخوان عمومی شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک مقرره ، سازمان خصوصی سازی را مکلف به اعلام فراخوان عمومی با اطلاع رسانی مناسب در هنگام واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری در شکایت شکات در این مورد آمده است: سازمان خصوصی ‌سازی در نامه های شماره ۱۰/۱۷۲۰ مورخ ۹۳/۲/۲ و شماره ۳۲/۲۳۳۰  مورخ ۹۳/۲/۹ شرکتهای مشمول واگذاری را مسئول اطلاع‌رسانی در مورد واگذاری آنها به بخش خصوصی دانسته  است؛ لذا شکات خواهان ابطال عبارات مربوطه در نامه های مذکور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
هیأت تخصصی اقتصادی، مالی و اصنافِ دیوان عدالت اداری با بررسی این شکایت به نظریه شورای محترم نگهبان در همین خصوص استناد کرده و ابطال مقرره یاد شده را بر مبنای آن درخواست نموده است.

بر اساس این گزارش نظریه شورای محترم نگهبان در این مورد این است:

موضوع نامه شماره ۱۰/۱۷۲۰ مورخ ۲/۲/ ۹۳ و نامه شماره ۳۲/۲۳۳۰ مورخ ۹۳/۲/۹ سازمان خصوصی سازی ، در جلسه مورخ ۹۶/۰۲/۲۱ فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر فقهاء به شرح ذیل اعلام می گردد:

اکتفا نمودن به اعلام سازمان خصوصی سازی به بنگاه مسئول واگذاری، در واگذاری سهام (موضوع نامه شماره ۱۰/۱۷۲۰ مورخ ۹۳/۲/۲ سازمان خصوصی سازی )خلاف بند ((ب)) از الزامات واگذاری از بند ((ج)) از سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی مبنی بر اینکه ((فراخوان عمومی با اطلاع رسانی مناسب جهت ترغیب و تشویق عموم به مشارکت و جلوگیری از ایجاد انحصار و رانت اطلاعاتی صورت پذیرد)) بوده و در نتیجه خلاف شرع می باشد.

همچنین مسئول دانستن شرکت مشمول واگذاری در صورت قصور در اطلاع رسانی (موضوع نامه ۳۲/۲۳۳۰ مورخ ۹۳/۲/۹ سازمان خصوصی سازی ) رافع وظیفه محوله از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در بند ((ب )) از الزامات واگذاری بند ((ج)) از سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط معظم له نبوده و لذا خلاف آن سیاست ها و خلاف شرع می باشد.


در نهایت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، در پی بحث و بررسی موضوع و پس از رأی‌گیری، با ابطال عبارات مربوطه در دو نامه مورد اشاره موافقت کرد و به این ترتیب سازمان خصوصی سازی مکلف است هنگام واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی، در این مورد فراخوان عمومی داده و اطلاع رسانی مناسب انجام دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟