Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@13:36:06 GMT

یک روبات پرچمدار مشعل المپیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۵۲۰۲

یک روبات پرچمدار مشعل المپیک می‌شود

قرار است المپیک زمستانی پیونگ یانگ ۲۰۱۸ که از 9فوریه در شمال شرق کره جنوبی برگزار می‌شود کاملا فناورانه باشد و در همین راستا برای نخستین بار از یک روبات به عنوان یکی از مشعل‌داران این رویداد ورزشی بزرگ استفاده خواهد شد. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /درحالی که کمتر از 2ماه تا آغاز بازی‌های المپیک باقی‌ مانده است این موضوع در محوطه دانشگاه KAIST بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا قرار شد یک روبات با نام Hubo که در چالش روباتیک DARPA سال ۲۰۱۵ حضور داشت و برای انجام عملیات امداد و نجات طراحی شده، به عنوان یکی از حمل کنندگان مشعل المپیک ظاهر شود. این روبات مشعل المپیک را از دکتر «دنیس هونگ» یک پروفسور از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس که با یک خودرو خودران خود را به محل رسانده بود، دریافت کرد.

این روبات با سوراخ کردن یک دیوار آجری که در محوطه دانشگاه طراحی شده بود، مشعل المپیک را به توسعه دهنده‌ خود یعنی پروفسور«او جون او» تحویل داد. جالب اینجاست که این روبات همه کارها را بدون کوچک‌ترین خطایی به راحتی انجام داد. پروفسور«او جون او» نیز مشعل المپیک را به «جانگ جی لی» یکی از اعضای تیم برنده مسابقه نرم افزاری سامسونگ تحویل داد. البته نحوه ورود این نابغه نرم‌افزار نیز کاملا فناورانه بود چون درحالی که سوار بر یک صندلی روباتیک با ۴ پا به نام FX-2 بود، وارد محوطه دانشگاه شد. دبیر کمیته برگزاری المپیک پیونگ چانگ (POCOG) نیز دراین باره گفت: آی سی تی بخش مهمی از المپیک زمستانی پیونگ چانگ خواهد بود چراکه می خواهیم فناورانه‌ترین بازی‌های المپیک تاکنون باشد. این، فرصتی است که بتوانیم برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته و هیجان‌انگیز خود را در طول بازی‌ها به جهانیان نشان دهیم.

این نخستین المپیک زمستانی است که در کره جنوبی برگزار می‌شود و این کشور حدود ۳۰ سال بعد از میزبانیِ المپیک تابستانی در سئول، آماده برپایی بزرگترین رویداد ورزش‌های زمستانی می‌شود که از ۹فوریه ۲۰۱۸ آغاز می شود و به مدت ۲هفته ادامه دارد.

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. قیمت هر بسته این شکلات‌های مخصوص ۲۲ یورو (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

دیگر خبرها

  • نه به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز