Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@14:25:21 GMT

بافت فرسوده شهر کرمان مقاوم سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۶۵۱۷

بافت فرسوده شهر کرمان مقاوم سازی می شود

کرمان- استاندار کرمان با بیان اینکه از شورای شهر و شهردار کرمان حمایت می کنم گفت: به‌دلیل مقاوم نبودن ساختمان‌های بافت تاریخی کرمان در برابر زلزله، ساختمان‌های این محدوده مقاوم‌سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان با بیان این‌که شهر کرمان از نظر وسعت گسترده شده و تراکم جمعیتی نیز در این شهر بسیار پایین است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم کرمان در مرکز شهر و بافت قدیم سکونت کنند و در این رابطه دولت هم حمایت می‌کند تا ساختمان‌های قدیمی مقاوم‌سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وسعت شهر کرمان پیش از پیروزی انقلاب را ۲۰۰ هکتار و جمعیت این شهر را ۱۰۰ هزار نفر دانست و گفت: اکنون، وسعت شهر کرمان ۱۳ هزار هکتار و جمعیت این شهر حدود ۷۰۰ هزار نفر است؛ بنابراین، درحالی که شهر کرمان ۶۵ برابر گسترده شده، اما جمعیت این شهر فقط هفت برابر شده است.

استاندار کرمان افزود: از طرفی حاشیه‌نشینی هم مزید بر علت شده و خدمت‌رسانی را در شهر کرمان با مشکل مواجه کرده است؛ بنابراین، مسئولیت آقای عالم‌زاده، شهردار کرمان، بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: به‌دلیل مقاوم نبودن ساختمان‌های بافت تاریخی شهر کرمان، این محدوده از شهر در مقابل زلزله نیز مقاوم نیست و بیش‌ترین خسارت را خواهد دید؛ بنابراین، باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی تلاش کنیم ضمن سکونت مردم در بافت قدیم، ساختمان‌های این محدوده نیز مقاوم‌سازی شوند.

استاندار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که بدون هیچ‌گونه جانب‌داری از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم، گفت: شهرداری ساعت کار مشخصی ندارد و شهردار کرمان باید با مدیریت جهادی تلاش کند تا شهر کرمان به‌عنوان پیشانی استان ساخته شود.

رزم‌حسینی بر واگذاری اختیارات لازم به شهردار نیز تأکید کرد و گفت: مشکلی که در شورای چهارم وجود داشت، این بود که شهردار برای هر تصمیم باید از اعضای شورا مصوبه می‌گرفت که این موضوع موجب کُندی فعالیت‌ها می‌شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان باید به شهردار اختیارات بدهد و در مقابل پاسخ بخواهد تا کارها به نحو مطلوب پیش برود.

استاندار کرمان وجود یک‌سوم جمعیت استان در شهر کرمان را دلیل توجه بیش‌تر به این شهر دانست و با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران در شهر کرمان برای اجرای پروژه‌های مختلف شهر و جذب سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند هستند تا در حوزه‌های مختلف در شهر کرمان فعالیت کنند؛ بنابراین، باید زمینه و بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

رزم‌حسینی افزود: سرمایه‌گذاران به جز احترام، چیز دیگری از دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری نمی‌خواهند؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تا با حضور سرمایه‌گذاران در شهر کرمان، روزبه‌روز شاهد شهری توسعه‌یافته و در شأن مردم نجیب کرمان باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند