Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، هفته پایانی آذر ماه برای پایتخت نشینان هفته نفس گیری بود به طوری که کیفیت هوای تهران تنها 2 روز در شرایط سالم قرار داشت و 5 روز برای گروه های حساس جامعه ناسالم بود.

نمودار زیر بیانگر کیفیت هوای تهران در هفته گذشته و میزان غلظت آلاینده ها است:

با توجه به نمودار می توان دریافت میزان غلظت ذرات معلق بالاتر از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میکرون در 5 روز بالاتر از شاخص سلامت قرار داشته است، این ذرات در روز شنبه به کمترین میزان خود و در روز دوشنبه به بیشترین میزان خود رسیده است. میزان ازن هوا در روز یکشنبه به کمترین میزان و در روزهای شنبه و جمعه به بیشترین میزان خودرسیده است.

میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن، ازن، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون طی هفته گذشته فراتر از حد سلامت نرفته و تنها میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرون در 5 روز از حد سلامت فراتر رفته است.

701

پایتخت هوای سالم پایتخت کنترل کیفیت هوا آلودگی هوا تهران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»