Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:52:06 GMT

اخبار کوتاه فرهنگی و هنری استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۶۴۲۸

اخبار کوتاه فرهنگی و هنری استان زنجان

خبرگزاری شبستان: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان با اکران ٦ فیلم کوتاه برنامه یکشنبه این هفته خود را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان با معرفی این ٦ فیلم گفت: "انضباط" ساخته کریستف ام صابر، "تنازع" ساخته مسعود حاتمی، "خاطرات مخدوش یک دریاچه" ساخته سید وحید حسینی نامی از جمله این فیلم‌ها هستند که برای اعضای انجمن سینمای جوان اکران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به سایر فیلم‌های این هفته پاتوق فیلم کوتاه افزود: فیلم "آب یخ" به کارگردانی جلال ساعدپناه، "یکی بود یکی نبود" به کارگردانی سلمان خورشیدی و "نوسان" به کارگردانی محسن جعفری نیز فردا یکشنبه ٢٦ آذرماه به نمایش درمی‌آید.

 

بیگلی زمان اکران این فیلم‌ها را راس ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه در دفتر انجمن سینمای جوان واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان عنوان کرد.

 

کتاب "بی‌حسی موضعی" مورد نقد قرار می‌گیرد

کتاب "بی‌حسی موضعی" نوشته گونتر گراس در برنامه "هر هفته یک کتاب" انجمن ادبی اشراق مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان با اعلام این خبر گفت: این برنامه فردا یکشنبه، ٢٦ آذر در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، طبقه دوم، کلاس کارگاه شعر انجمن برگزار می‌شود.

 

وی ساعت برگزاری این جلسه را ٤ تا ٦ عصر عنوان کرده و افزود: شرکت برای عموم علاقه‌مندان در جلسه نقد و بررسی آزاد است.

 

پیش از این کتاب‌های "عقاید یک دلقک" نوشته هاینریش بل، "سیذارتا" نوشته هرمان هسه و "کور و برادرش" نوشته آرتور شنیتسلر در آذرماه توسط اعضای این انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

 

کتاب «بی حسی موضعی» اثر «گونتر گراس» است. «حسن نقره‌چی» این کتاب را به فارسی برگردانده است. در توضیحات پشت جلد آمده است: « بی‌حسی موضعی – اثر یکی از چیره دست‌ترین نویسندگان معاصر غرب – یا برای خوانده شدن معترض‌مان می‌شود و یا این که باید بی‌سوادی فرهنگی خود را قبول کنیم. گراس، همان نویسنده‌ای است که هنوز می‌تواند با جوانان حرف بزند. کتاب، نکاتی در خور تامل را در این وضعیت غیر عادی ارائه می‌کند. ماحصل کار، طبع آزمایی جانانه‌ای است که خیال ما را توامان از حیات و سلامت آسوده می‌کند. نیویورک تایمز رالف مانهایم گونتر گراس، هنرمندی خلاق است که بر امور مختلف احاطه‌ای خارق‌العاده دارد. کارش را با گرافیک و مجسمه‌سازی آغاز کرد. در نوشتن، نخست شعر و نمایشنامه را تجربه کرد. اما با رمان‌هایش روح تازه‌ای بر ادبیات آلمانی پس از جنگ دمید. نشنال آبزرور بی‌حسی موضعی واقعیتی را جشن می‌گیرد که یکسره رام تخیل شده است. آلمان گونتر گراس، به اندازه‌ی دابلین جویس، جاودانه، جهانگیر و چشم نواز است. کتاب حاضر را انتشارات «نیلوفر» به چاپ رسانده است.

 

پخش فیلم اجرای نمایش "سنگ‌ها در جیب" در برنامه این هفته یکشنبه‌های تئاتر زنجان

ششمین جلسه یکشنبه‌های‌ تئاتر زنجان با پخش فیلم اجرای نمایش "سنگ‌ها در جیب" برگزار می‌شود.

 

حسین نجفی، رئیس انجمن نمایش زنجان، با اعلام این خبر گفت: نویسنده این نمایش "مری جونز" بوده و کارگردانی آن بر عهده پارسا پیروزفر است.

 

وی بازیگران این نمایش را رضا بهبودی و پارسا پیروزفر عنوان کرده و ادامه داد: یکشنبه ٢٦ آذرماه، ساعت ٦ عصر فیلم اجرای این نمایش برای هنرمندان، هنرجویان و علاقه‌مندان پخش می‌شود.

 

نجفی محل پخش این فیلم را پلاتوی شماره یک انجمن هنرهای نمایشی زنجان  در فرهنگسرای امام خمینی(ره) عنوان کرده و افزود: مدت زمان پخش فیلم  ١٠٠دقیقه بوده و حضور برای عموم آزاد است.

 

شخصیت‌های نمایش‌نامه "سنگ‌ها در جیب" با بازی پارسا پیروزفر و رضا بهبودی است که هر یک ٩ نقش را بازی می‌کنند، داستان این نمایش‌نامه نیز در دهکده‌‌ای در ایرلند می‌گذرد و پشت صحنه تولید یک فیلم آمریکایی را به تصویر می‌کشد.

 

این نمایش دراماتیک رنج‌ها و رویاهای انسان‌ها را به چالش می‌کشاند و با توجه به موقعیت نمایش بدون ایجاد خلل به اصل نمایش‌نامه از بداهه‌پردازی نیز استفاده شده است.

 

اجرای نمایش "یک شب طولانی" در شب‌های زمستانی زنجان

نمایش "یک شب طولانی" به کارگردانی علی الوانی و نویسندگی کیوان اقبالی برای اجرا در دی‌ماه سال جاری مجوز گرفت.

 

معراج کرمی، رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تاریخ اجرای این نمایش گفت: "یک شب طولانی" از ١٦ تا ٢٥ دی‌ماه، هر روز از ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه تا ٢٠ شب در محل سالن هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان به روی سن می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای رده سنی کودکان تولید شده است، ادامه داد: علی عباسی، آرمان دانش‌پناه، علی الوانی، سمیه میرزایی صبور، شیما فتحی، المیرا فتحی، رقیه جلالی، لیلا فیوجی، رعنا محمدی و شقایق مرادی به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

کرمی در خصوص سایر عوامل نمایش نیز تاکید کرد: طراحی صحنه و نور بر عهده محمدرضا بیات، طراحی لباس و گریم بر عهده سمیه میرزایی صبور، تهیه‌کننده نمایش علی الوانی و اجرای نور نیز بر عهده احد رمضانلو است.

 

 به گفته رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این نمایش هر روز در یک سانس اجرا می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت روز شهرکرد
- غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای شهرکرد همزمان با روز شورا‌ها
- برگزاری دوره تخصصی نماز در استان
- بازدید فرماندار لردگان از روند اجرای پل و مسیر سیلاب در این شهرستان
- اجرای طرح هادی در روستای باغ محمدعلی
- نواخته شدن زنگ کار و تلاش در یک واحد تولیدی سامان
- تجلیل از اعضای شورای شهرستان شهرکرد، بروجن و سامان
- دیدار رییس مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر با اعضای شورای اسلامی این شهر
- همایش تجلیل از کارگران در شهر چلیچه
- تجلیل از فرهنگیان بروجن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری