Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:11:22 GMT

آموزش های امداد و نجات باید بین مردم نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۶۹۸۲

آموزش های امداد و نجات باید بین مردم نهادینه شود

به گزارش ایرنا ، شهرام میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لزوم فراگیری اموزش های امداد و نجات در مواقع بروز حوادث مترقبه و غیر مترقه حساسیت ویژه ای پیدا می کند و پس از سپری شدن این دوران به موضوع عادی در جامعه تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس جمعیت هلال احمر این استان برای کارکنان 28 دستگاه اجرایی به تعداد یک هزار و 240 نفر اموزش های لازم را ارائه کرده و علاوه بر آن چهار و هزار و 300 نفر در 133 روستا نیز از همین آموزش ها بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی افزود: 11 هزار نفر نیز در قالب طرح خادم 'خـانواده آماده در برابر مـخاطرات ' از آموزش های لازم بهره مند شده اند و در واقع تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، که در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.
وی بیان کرد: برنامه ملی دادس رس (آمادگی دانش آموازان در شرایط سخت ) از دیگر برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود که امسال 100 مدرسه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که گروههای هدف در قالب تیم های 14 نفره،هشت مهارت امدادی را فرا می گیرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به ارسال اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله ده کرمانشاه از این استان طبق هماهنگی انجام گرفته نسبت به جایگزینی اقلام مبادرت شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای تجهیز بخش امدادی جمعیت به اعتبار بیشتری نیاز دارد که ضروت توجه دستگاههای متولی امر به این موضوع مهم ضروری است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشاز: اسماعیل جهانبخش

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در بارندگی اخیر طی ۹۰ مورد عملیات امداد و نجات به ۲۱۵۲ نفر متاثر از سیلاب و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.⁣

وحید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: از سیزدهم اردیبهشت تا پانزدهم اردیبهشت در مجموع ۱۶ شهرستان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفته است و در مناطقی از آن‌ها شاهد وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی بودیم.⁣

وی افزود: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان ۹۰ مورد عملیات امداد و نجات را اجرا و در جریان آن به ۲۱۵۲ نفر متأثر از سیلاب و آب‌گرفتگی امدادرسانی کردند.⁣

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اینکه این عملیات که با به‌کارگیری ۵۷ دستگاه خودروی امدادی انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مدت تیم‌های تخصصی سیلاب موفق به تخلیه گل و لای و آب ۳۵ منزل مسکونی شدند.⁣

کد خبر 750767

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی