Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت گفت: کمبود خوابگاه دانشجويان مشکلي انکار ناپذير است و خدمات و کيفيت امکانات را با محدوديت مواجه مي‌کند.
محمدرضا فراهاني در گفت و گو باخبرنگار جامعه خبرگزاري ميزان درباره وضعيت تأمين خوابگاه‌هاي دانشجويي متأهلي گفت: در حال حاضر ظرفيت و تعداد خوابگاه‌هاي موجود محدود بوده و تأمين اسکان براي دانشجويان را با بحران روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراين نه تنها دانشجويان متأهل، بلکه در تأمين نياز مجردها هم با مشکل روبرو هستيم.
وي افزود: کمبود خوابگاه يک مشکل انکار ناپذير است که به دنبال رفع آن تقاضا در تهيه خانه‌هاي دانشجويي را با افزايش روبرو کرده است.
معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در شرايط بحران خوابگاه ها، سعي مي‌شود در قبال تقاضاي بالاي دانشجويان تا حد امکان متقاضي بدون اسکان نماند و اين اقدام منجر به کاهش کيفيت و خدمات در خوابگاه‌ها شده است. در بسياري از مواقع دانشجويان خود با ديدن امکانات کم و شلوغي خوابگاه‌ها اقدام به تهيه خانه‌هاي دانشجويي مي‌کنند.
وي عنوان کرد: اين يک واقعيت است که براي دانشجويان مجرد به اندازه کافي خوابگاه وجود ندارد چه برسد به اين که بايد ٣ برابر سرانه آن را به متأهل ها اختصاص دهيم. اين در حالي است که از ٢٠٠ هزار دانشجوي مجرد بيش از ٨٠ هزار نفر در خوابگاه‌ها اسکان دارند و چند صد هزار دانشجوي متأهل نيز از اين امکان بهره‌مند شده اند.البته همچنان به دنبال رفع محدوديت و کمبود‌ها پيگير رفع مشکل هستيم.
فراهاني در خصوص مصرف موادمخدر در خوابگاه‌هاي دانشجويي و نحوه نظارت بر اين معضل گفت: مشکل اعتياد دانشجويان به مواد مخدر را رد نمي‌کنيم و اين معضل قطعا وجود دارد، اما سنجش مشاوره به شدت نسبت به اين معضل حساس است و دوره‌هاي آموزشي مختلف را براي دانشجويان برگزار مي‌کند تا در صورت رويت آلودگي افراد به مواد مخدر، شرايط به طور دقيق رصد و مداخلات لازم براي رفع اينگونه مشکلات صورت گيرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم