Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد تقی بیگلو، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعه /24 آذر جاری/ 2 فرد متخلف، قصد انتقال 22 قطعه سهره طلایی با یک دستگاه خودروی سواری پراید از مسیر ارتباطی زنجان - بیجار را داشتند که در دام پلیس ایجرود گرفتار شدند.
وی اظهار کرد: این 2 فرد خاطی که غیربومی بودند در تحقیقات به عمل آمده، مدعی شدند که این پرندگان زیبا و خوش الحان را از یکی از استان های همجوار و به منظور فروش و کسب درآمد، تهیه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی بیگلو با بیان اینکه این 2 نفر در یک قفس و در فضایی بسیار تنگ و مناسب این سهره ها را منتقل می کردند افزود: در این رابطه پرونده ای تشکیل شد تا متخلفان اعمال قانون شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این سهره ها از شرایط لازم برای رهاسازی در طبیعت برخوردار بودند بنابراین به خاطر ترس از تلف شدن، امروز /شنبه/ توسط محیط بانان درباغات اطراف 'سد گلابر' رها شدند و یکی از دستگیر شدگان، جرم نقل و انتقال این پرندگان را عهده دار شد که تا تعیین حکم، با وثیقه 500 هزار تومانی آزاد شد.
به گزارش ایرنا، 17 آبان امسال نیز 98 قطعه سهره معمولی و طلایی توسط عوامل نیروی انتظامی و محیط بانان این شهرستان کشف و در دامان طبیعت رها شدند.
در این رابطه نیز 2 فرد متخلف که قصد انتقال 93 قطعه سهره معمولی و پنج قطعه سهره طلایی با یک دستگاه خودروی سواری از مسیر ارتباطی زنجان - بیجار را داشتند در دام قانون گرفتار شدند.
این 2 صیاد خاطی با استفاده از پنج عدد قفس سهره ها را به مقصد قزوین حمل می کردند که پرونده ای در این خصوص تشکیل و پرنده ها در دامان طبیعت رها سازی و خاطیان نیز به یک میلیون و 930 هزار تومان جریمه در حق محیط زیست محکوم شدند.
استان زنجان زیستگاه 2 نوع پرنده زیبای سهره از نوع معمولی و طلایی است و محیط زیست برای صید هر قطعه از این نوع پرندگان مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان از خاطیان دریافت می کند و از جنبه عمومی جرم نیز رای و نظر قاضی پرونده، شرط است.
سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه 12سانتی متر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود