Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@13:42:11 GMT

المالکی: الحشدالشعبی پشتوانه قانونی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۸۵۲۷

المالکی: الحشدالشعبی پشتوانه قانونی دارد

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به قانون مجلس نمایندگان این کشور درباره هیئت الحشد الشعبی تاکید کرد: الحشد الشعبی پشتوانه قانونی دارد و نمی‌توان آن را منحل کرد.

 خبرگزاری تسنیم: نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با سایت "الغد پرس" به تشریح نقطه نظرات خود درباره مسائل داخلی و خارجی عراق پرداخت و از فشارهای غرب و برخی کشورهای عربی بویژه عربستان برای اجرایی نشدن قانون مربوط به هیئت الحشد الشعبی و تاخیر در صدور دستورات مربوط به این قانون خبر داد و تاکید کرد: فشارهای خارجی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشارهای آشکار و روشن و اعلام شده از سوی آمریکا، انگلیس و عربستان وجود دارد..الحشد الشعبی اکنون از پشتوانه قانونی برخوردار است و کسی نمی تواند آن را منحل کند؛ مگر از طریق قانون. پارلمان هرگز اجازه انحلال الحشد الشعبی را نخواهد داد.

وی افزود: قانون الحشد الشعبی به نخست وزیری و فرمانده کل نیروهای مسلح دستورالعمل می دهد که باید فرمانده کل نیروهای مسلح درباره این نیروها دستور صادر کند. فرمانده کل نیروهای مسلح نمی تواند دستور انحلال الحشد الشعبی را صادر کند بلکه دستور صرفا درخصوص سازماندهی تسلیحاتی آن است. این دستور تا کنون صادر نشده است. چه بسا صادر نشدن این دستور، بخشی به خاطر سرگرم بودن (مسئولان و نهادها) به نبرد (با تروریستها) و بخش دیگری نیز به خاطر فشارهای خارجی بوده است اما قانون باید اجرا شود و باید دستوراتی به الحشد الشعبی برای سازماندهی و ساختارسازی دوباره در قالب تیپ و گردان و گروهان داده شود که به یکی از نهادهای نظامی امنیتی تبدیل گردد تا هرگاه حادثه ای اضطراری روی دهد، وارد عمل شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد در شهرستان قائمشهر موجب مرگ کودک ۷ ساله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: حادثه غم انگیز در منزل مسکونی در  شهرستان قائمشهر رخ داد و پسر 7 ساله  خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد سقوط کمد باعث مرگ وی شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر فرزندان خردسال در خانه دارند تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانند و وسایلی مانند اسباب‌ بازی‌ها و خوراکی ‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه ‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنند.

عباسی ادامه داد: اقلام سنگین ‌تر را بهتر است در قفسه‌ها و کشوهای پایین ‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد