Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به محدودیت برنامه و بودجه، اولویت بندی در صدر مسائل قرار بگیرد و در بسیاری از نقاط استان نیازهایی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داوود محمدی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که ظهر روز شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردم و مسؤولان در قبال یکدیگر حقوق و تکالیفی بر عهده دارند که بخشی از آن در حوزه مدیریت شهری تعریف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قبال اجرای پروژه های عمرانی باید به مسائل فرهنگی، رشد و ارتقای جامعه و حقوق شهروندی توجه کنیم و به معنای واقعی کلمه در نظر بگیریم و رشد متوازن را در هر دو بعد داشته باشیم، افزود: شهرداری و شوراها در تمام شهرهای جهان و کشور تکالیف بسیار سنگینی را در این زمینه به عهده دارند و مسؤولیت برنامه ریزی و سیاست کلان را عهده دار هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین وظیفه شهرداران و شوراهای شهر، تولید فکر و اندیشه برای تعیین راهبرد صحیح در حرکت ها و مسیرهای شهری است؛ تولید فکر صحیح بر مبنای دانش اسلامی می تواند انسان را حرکت دهد و چرخ اقتصاد جامعه را تسریع بخشد و تحول آفرین باشد و فضاهای مثبتی را در جامعه ایجاد کند.

محمدی عنوان کرد: آینده پژوهی و آینده نگری در تدوین برنامه ها مهم است و در برنامه ریزی ها، آینده نگری به عنوان یک شرط مسلم است که باید مدنظر مسؤولان برنامه ریز قرار بگیرد؛ روز آمدی و تسلط به علم و دانش روز از سایر ویژگی هایی است که باید به آن توجه شود و تمام مدیران باید دارای این ویژگی باشند.

وی یادآور شد: بودجه و اعتبارات به عنوان یکی از ابزارهای مسؤولان محسوب می شود و شهرداری ها خودکفا بوده و متکی به بودجه های دولتی نیستند و وظیفه شوراها و شهرداری ها امروز به معنای واقعی، تولید و خلق منابع پایدار و جدید برای شهر است و براساس آن فعالیت ها پیش رود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به محدودیت برنامه و بودجه، اولویت بندی در صدر مسائل قرار بگیرد و در بسیاری از نقاط استان نیازهایی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

محمدی با بیان اینکه نظارت بر پروژه های اجرایی باید بسیار دقیق باشد، گفت: ۷هزار و صد پروژه نیمه تمام در استان قزوین وجود دارد که برخی از آنها تنها ۳ درصد و برخی دیگر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: باید منابع انسانی و تجهیزات به بهترین شکل ممکن استفاده شود، با شرایطی که در اقتصاد کشور حاکم است باید استفاده بهینه مورد توجه قرار گیرد تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی آن پیاده شود و اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی آن در استان قزوین اجرا شود و شهرداری ها در این مسیر می توانند نقش مهمی بر عهده بگیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان قزوین باید وضعیت ترافیک شهر مشخص شود و توجه به قطار درون شهری در اولویت قرار گیرد و جایگاه پیاده روی تقویت و ترافیک شهری ساماندهی شود.

محمدی بیان کرد: باید به بافت فرسوده شهری توجه شود تا در وقوع زلزله با کمترین آسیب مواجه شویم، بافت های فرسوده شهری در برابر زلزله آسیب پذیر بوده که نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام نقاط استان میسر شود، گفت: شهردار سابق چهره شهر را عوض کرد و قزوین را با اجلاس جهانی جاده ابریشم در سطح ببن الملل مطرح کرد،   بوستان فدک، پیوست فرهنگی در پروژه ها، اجرای طرح های بسیار مهم و مبلمان شهری از جمله فعالیت های مناسب و خوب انجام شده در دوره آقای نصرتی در قزوین بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اجرای مترو بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و باید پیگیری شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد