Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:44:50 GMT

تجلی توانستن وقتی که اراده قوی باشد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۰۳۴

تجلی توانستن وقتی که اراده قوی باشد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

وحید رجب‌لو معلولی است که صرف‌نظر از این موضوع بر پایه توانمندی خود سابقه ۱۱ ساله در حوزه فعالیت‌های کامپیوتری و طراحی سایت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، انسان‌های برجسته و موثری که به تسهیل و تسریع جریان‌های تاریخی بشر یاری رسانده‌اند کم نبوده‌اند استعداد زیاد این اشخاص، توأم با تلاش بی‌وقفه آنها نتایجی شگرف و دستاوردهایی با تأثیرات طولانی مدت به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید ماندگاری نام نوابغ بر پایه همین کوشش‌ها و بهره‌وری از هوش خود بوده است بر همین اساس نیل به این اصل برای نوابغ مبتلا به بیماری یا ناتوانی خاصی نسبت به نوابغ دارای سلامت جسمانی، بسی سخت است امثال این گونه افراد در تاریخ کم شمار و فهرست کردن آنها دشوار نیست.

نابینایی، نقص یا قطع عضو، بیماری‌های مسری و غیرمسری از جمله مواردی است که از ابتدای زندگی یا در جریان آن گریبانگیر این نوابغ شده و با وجود این وضعیت نابسامان جسمانی، تکاپو و تلاش خویش را استمرار بخشیدند یکی از نوابغ معلول دنیای معاصر که در عرصه دانش شهرتی جهانگیر کسب کرده پروفسور استیون ویلیام هاوکینگ است البته در سطح داخلی هم از این شخصیت‌ها کم نداریم.

برای آشنایی بیشتر از این توانایی‌ها به سراغ وحید رجب‌لو یکی از معلولانی رفتیم که صرف کردن فعل خواستن براش کم است و به طور قطع می‌توان گفت وحید معلولی با درصد معلولیت بالاست که تجلی فعل خواستن است با وحید آرام صحبت می‌کنیم که به راحتی حرف‌هایش را بزند و به لحاظ جسمی اذیت نشود.

 وحید رجب‌لو در جشنواره «توان تک» نیز رتبه سوم کارآفرینی را به خود اختصاص داد.

تسنیم: خودتان را معرفی کنید؟

رجب‌لو: وحید رجب‌لو متولد سال 61 هستم، خانواده 7 نفره دارم که 3 خواهر بزرگترم ازدواج کرده‌اند، برادر کوچکترم هم کارهای مربوط به من را انجام می‌دهد که مدیون ایشان هستم.

تسنیم: تحصیلات شما چقدر است؟

رجب‌لو: تا سوم راهنمایی را به صورت غیرحضوری خواندم تا دوم دبیرستان را نیز در خانه خواندم ولی چون بعد بیمار شدم و همچنین به دلیل عدم ثبت‌نام در مدرسه‌های عادی ادامه تحصیل ندادم و به سراغ کار با کامپیوتر و حوزه‌های کاری رفتم.

تسنیم: قصد ادامه تحصیل ندارید؟

رجب‌لو: دوست دارم اگر شرایط فراهم شود ادامه تحصیل بدهم البته اگر پرستار بگیرم تحصیل را ادامه می‌دهم ولی مشکل مالی مانع داشتن پرستار است.

تسنیم: در مورد فعالیت خود توضیح دهید.

رجب‌لو: برنامه‌نویس کامپیوتر هستم و 11 سال سابقه کار دارم و 7 سال در حوزه طراحی سایت مشغول فعالیت هستم تمام هزینه‌های روزانه از جمله هزینه درمان و وسایل مورد نیاز را خودم تهیه می‌کنم.

ایده اولیه سایت همیار که برای نخستین بار در کشور طراحی شده و به نظرم مورد مشابهی ندارد، با توجه به نیازهای خودم به وجود آمد با توجه به شرایطم یه سری نیازهایی داشتم که برطرف کردن آن سخت بود از جمله خرید، آرایشگاه و غیره که باید کسی همراه من می‌بود و آن را انجام می‌داد بر این اساس تصمیم گرفتم سایتی را طراحی کنم که همه مشاغل، بخشی از کارشان را به معلولان اختصاص دهند تا با یک تماس نیازشان رفع شود.

تسنیم: سایت چه حوزه‌هایی را دربرمی‌گیرد؟

رجب‌لو: نیازهای مختلف معلولان در این سایت در نظر گرفته شده و از استارت‌آپ‌ها دعوت شده که در این سایت ثبت‌نام کنند تا هم زمینه رفع نیاز 11 درصد جمعیت معلول فراهم شود و هم شرکت‌ها و مشاغل بتوانند در راستای ارتقا فعالیت خود گام بردارند.

تسنیم: برای ارتقا سایت و فعالیت خود چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید؟

رجب‌لو: فراخوان می‌زنم، فعلاً شروع کار است اگر حمایت شوم تیمی تشکیل می‌دهم چرا که نمی‌توان کار را به تنهایی پیش برد، بهزیستی فقط حقوق 100 هزار تومان می‌دهد که روز جهانی معلول هم همین حقوق را ندادند از مسئولان و ارگان‌های مختلف تقاضا می‌کنم از من و امثال من حمایت لازم را داشته باشند، قول می‌دهم در صورت حمایت بیشتر کار انجام دهم.

تسنیم: آیا در روند کار ناامید هم شده‌اید ؟

رجب‌لو: ناامیدی در روند کار پیش آمده، ولی هر بار که ناامید شدم به این نتیجه رسیدم که تا خودم اراده نکنم کاری پیش نمی‌رود، اگر هم موفقیتی به دست آمده به واسطه این بوده که خودم خواستم و این خواستن را دنبال کردم، همه مشکلات به نوع نگاه خودمان برمی‌گردد، که باید زاویه دید خود را تغییر دهیم.

تسنیم: مردم در برخورد با شما چه عکس‌العملی دارند؟

رجب‌لو: ما مردم بسیار مهربان و خوبی داریم که همواره از من حمایت کرده‌اند، از تمام مردم کشورم تشکر می‌کنم چرا که ما بهترین مردم را داریم.

تسنیم: در پایان اگر نکته‌ای دارید مطرح کنید؟

رجب‌لو: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که من را حمایت کردند به ویژه از برادر کوچکترم، امیدوارم که بتوانم تا حد کامل مستقل شوم و بتوانم قدردان زحمات خانواده باشم.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

فریدون زندی بازیکن دورگه ایرانی - آلمانی که سالها برای تیم ملی ایران بازی کرد و با ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ صعود کرد، مقابل عادل فردوسی پور نشست و گفت‌وگویی جالب با او داشت.

زندی که سابقه بازی در استقلال و استیل آذین هم در کارنامه دارد خاطره جالبی از وحید هاشمیان نقل کرد و گفت: من در اردوهای تیم ملی با وحید هم اتاقی بودم و روزهای خیلی خوبی با هم داشتیم. وحید از آن دسته آدم‌هایی است که نمی‌تواند ۵ دقیقه یکجا بنشیند و همواره می‌گفت فریدون بریم چای یا قهوه بخوریم. حتی قهوه‌اش را هم خیلی تند و سریع می‌خورد و دوباره به اتاق برمی‌گشتیم و بعد از چند دقیقه می‌گفت بریم یک کار دیگر بکنیم.

زندی در ادامه توضیح می‌دهد: وحید به واسطه حضور چند ساله‌اش در آلمان کمی خصوصیت اخلاقی آنها را گرفته بود. در آلمان بعد از بازی همه بازیکنان لخت می‌شوند و دوش می‌گیرند و وحید هم با همین فرهنگ در رختکن تیم ملی لخت می‌شد و می‌رفت دوش می‌گرفت و همه ما تعجب می‌کردیم و حتی صدای آقای دادکان هم درمی‌آمد. (خنده)

 

دیگر خبرها

  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم
  • خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!
  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد
  • گل شماره پنج تیم ملی به یاد روزهای اوج شمسایی
  • کل‌کل‌های وحید با عمو کاووس
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد
  • رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)