Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:48:20 GMT

ارتباط اختلالات خواب با نازایی در زنان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۱۱۸

کارشناسان در یک بررسی به ارتباط بین مشکلات خواب و نازایی در زنان پی بردند.

به گزارش ایسنا، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان مبتلا به اختلال‌های خواب به غیر از آپنه خواب، سه برابر بیش از زنان دیگر در معرض نازایی هستند.

همچنین در این بررسی آمده است زمانیکه بی‌خوابی علت اصلی اختلال خواب در زنان باشد آنان چهار برابر بیشتر احتمال دارد مشکل نازایی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات گذشته آپنه خواب یا اختلال در تنفس هنگام خواب با نازایی مرتبط دانسته شده بود. اما در این بررسی تنها روی زنان مبتلا به انواع دیگر اختلال خواب تمرکز و شواهد جدیدی از نیاز زنان به داشتن الگوی خواب مطلوب برای باردار شدن ارائه شده است.

متخصصان تایوانی اظهار داشتند: زنانی که در سنین بارداری هستند باید زودتر بخوابند، از کار کردن در شیفت شب پرهیز کرده و از کار کردن با تلفن همراه قبل از خواب خودداری کنند. علاوه بر این، رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم برای پیشگیری از نازایی حائز اهمیت است.

در این مطالعه محققان به ارزیابی اطلاعات ۱۶ هزار و ۷۱۸ زن که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در تایوان دچار اختلال خواب شده‌اند پرداخته و با اطلاعات ۳۳ هزار و ۴۳۶ نفر زن مشابه که دچار اختلال‌های خواب نبودند مقایسه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان قبل از در نظر گرفتن فاکتور سن و دیگر مشکلات پزشکی دریافتند اختلال‌های خواب باعث افزایش ۲.۷ برابری نازایی در زنان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن فاکتورهای سن و مشکلات سلامتی مشخص شد خطر نازایی در آنان ۳.۷ برابر بیشتر است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم

گزگز و خواب رفتن دست و پا در برخی شرایط بیانگر آسیب‌های عصبی است که می‌تواند به دلایل گوناگونی از قبیل ضربه دیدن یا صدمه‌های فشاری مکرر، بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟