Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:20:52 GMT

حوزه های علیمه وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۱۴۵

حوزه های علیمه وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارند

بندرعباس - مدیرکل حوزه های علمیه استان هرمزگان گفت: حوزه های علیمه وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر شنبه در همایش طلیعه حضور ویژه ۳۰۰ طلبه خواهر در بندرعباس گفت:بعضی از افراد گمان می کنند ما وظیفه ای نسبت به انقلاب نداریم و گاهی برای خودشان هم دلیل و مستمسکی و بهانه ای درست میکنند این در حالیست که انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به حوزویان افزود: آیا ما نمی خواهیم کمکی به این انقلاب کنیم؟ در حالی که کمک به انقلاب کمک به خودمااست.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان داشت: ما با سیاسی گری مخالفیم ما نمیگوئیم طلبه ها وارد بعضی از مسائلی که مربوط به ما نیست شوند، اما در مسائلی که به ما مربوط است حوزه علمیه باید جلوتر از مردم باشند ما نمیگوئیم باید در سیاست دخالت کنیم اما ما باید عالم به زمان باشیم.

مدیر کل حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: اگرعالم به زمان نباشیم مشکلات بسیاری برای ما بوجود می آید حوادث ناگهانی برای ما مشکل ایجاد می کند.  فتنه که هیچ یک شبه ما را از پای در می‌آورد حوزه ها نباید سکولار شوند و بگویند ما کاری به سیاست نداریم.

این مسئول تصریح کرد:یکی از مشکلات حوزه علمیه این است که فکر می کنند ما کاری به نظام اسلامی نداریم و در مسائلی مربوط به نظام نباید وارد صحنه شویم.

این مسئول ادامه داد:باید قدرت تحلیل و سطح دانش خود را بالا ببریم و درک خود را از مسائلی سیاسی بالاتر ببریم ما امروزه یک مأموریت داریم و آن حفاظت از انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد:حوزه ها نباید سکولار شود مگر نبی مکرم اسلام در کنار سیاست عالی ترین مقامات را نداشتند؟مگر اهل بیت (س) در کنار سیاست  کرسی درس چند هزارنفری نداشتند؟ مگر امام بزرگوار در کنار سیاست یک عارف یک فیلسوف  یک ادیب و  فرهیخته و غیره نبود


عبادی زاده در پایان ابراز داشت: تمام سجایا امام راحل  یک طرف  امام  خمینی (ره)یک رجل سیاسی بود که توانست همچین انقلابی را رهبری کند؛لذا باید همه ی ما تلاش کنیم از منویات امام و مقام معظم رهبری اطاعت کنیم و تبعیت نمائیم

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است