Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله های فراوان در برخی شهرستان های استان کرمان مثل شهرستان راور و شهر هجدک که از جمله نقاط حادثه خیز کشور نیز محسوب می شود با حاشیه های فراوانی  همراه شد و جدا از کم و کیف فرایندهای امداد و نجات کار به جایی رسید که استاندار کرمان در جلسه مدیریت بحران دو مقام دولتی را از جلسه اخراج کرد.

به گزارش «تابناک»، دهم آذرماه زلزله ای با قدرت 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 ریشتر بخش هایی از شهرستان راور استان کرمان را به لرزه در آورد و پس از آن نیز پس لزره های متعددی در این استان رخ داد که نگرانی های شدیدی را در میان مردم و مسئولان در رابطه با احتمال افزایش خسارت ها به وجود آورد؛ مجموعه رخدادهایی که بررسی های دقیق نشان داد به دلیل برخی محدودیت های زیرساختی در فرایند امداد و نجات با مشکلاتی همراه شد.

از جمله حواشی پیش آمده در رابطه با این زلزله دهم آذر و پس لرزه های آن واکنش جدی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران بود که حکایت از نارضایتی او از وضعیت موجود داشت.

دغدغه و نگرانی علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان که باعث شد او مدیر کل ارتباطات و فناوری و نیز رئیس ارتباطات سیار مخابرات کرمان را از جلسه ستاد بحران اخراج کند، این بود که چرا در استان کرمان 86 نقطه کور ارتباطی وجود دارد و در مواقع بحران نمی توان در این استان به خوبی بین نهادهای دولتی ارتباط برقرار کرد.

آنگونه که استاندار کرمان بیان می کند، مشکل پوشش شبکه های ارتباطی در استان کرمان تنها محدود به شهرستان راور نیست و در این استان 86 نقطه کور ارتباطی وجود دارد که علی رغم تلاش های 4 ساله برای حل این مشکل، هنوز اتفاق مثبتی در این مسیر نیفتاده است.

در رابطه با مشکل ارتباط در استان کرمان و محدودیت هایی که این مشکل در فرایند امداد رسانی به مناطق زلزله زده ایجاد کرد، خلیل همایی راد مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: نخستین پیامک از ستاد مدیریت بحران یک ساعت و 29 دقیقه بعد از زلزله ظهر به دست ما رسید زیرا با مشکلات ارتباطاتی بعد زلزله مواجه بودیم.

وی بیان کرد: قرار بر این بود که تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران ستاد بحران نه اشغال و نه قطع شود و در هر شرایطی پاسخگو باشد، اما در زلزله امروز این طور نبود. کندی ارتباطات مهمترین مشکل بعد از زلزله امروز کرمان بود و حتی تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران مدیریت بحران هم پاسخگو نبود.

 مشکلات ارتباطی که از آن سخن رفت و سخنان مقامات ارشد استانی کرمان نیز آن را تأیید می کند، سبب شد تا استاندار کرمان شخصاً با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رابزنی بکند و موافقت های اولیه را برای اصلاح این اشکالات از او بگیرد؛ رایزنی هایی که بر اساس آن آذری جهرمی  به منظور رفع مشکل پوشش ارتباطی استان کرمان به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل دستورات ویژه ای مبنی بر حل مشکل دارد و مقرر کرد تا خود نیز در اسرع وقت برای بازدید از روند خدمات رسانی ها به منطقه سفر کند.

عزم جدیدی که در مقامات ارشد استان کرمان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بر طرف کردن مشکلات ارتباطی در استان کرمان به جریان افتاده است و اکثر مقامات مسئول سخن از تلاش برای حذف نقاط کور ارتباطی این استان بر زبان می آورند، در حالی مطرح می شود که این مشکل سال هاست گریبان شهروندان کرمانی را گرفته است و کسی برای حل آن اقدام موثری نکرده بود.

بنا بر همین مهم می توان اینگونه نتیجه گرفت که زلزله 6.1 ریشتری منطقه هجدک شهرستان روار با همه خسارت ها و خرابی هایی که برای این استان به بار آورد یک حاصل مثبت نیز داشت و آن این بود که نقاط کور ارتباطی استان را به چشم مقامات مسئول آورد.

اتفاقی امیدوار کننده که البته باید منتظر بود و دید که در مرحله عملیاتی به چه شکلی پیش خواهد رفت و آیا مدیران ارشد استانداری کرمان با همکاری وزارت ارتباطات قادر خواهند بود بخش گسترده ای از مساحت استان کرمان را از نبود پوشش ارتباطی کامل و یا پوشش ناپایدار خارج کنند یا خیر؟

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد