Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطف‌الله رضایی در نشست بررسی مشکلات بهره‌ برداران گلخانه‌ای استان سمنان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به سیاستگذاری های انجام شده، سالانه 10 تا 12 هکتار به مساحت گلخانه های استان سمنان اضافه می شود.
وی با اشاره به لزوم افزایش هرچه بیشتر فضاهای گلخانه‌ای و کشتهای متراکم استان سمنان به منظور بهره‌وری بیشتر از منابع آبی موجود افزود: بر اساس برآوردهای موجود و طرح‌هایی که در این زمینه در استان سمنان پیش بینی شده است؛ 1000 هکتار از اراضی که زیر کشت سبزیجات و صیفی جات رفته اند مسقف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با اجرای این طرح و در صورتی که هفت هزار هکتار از سطح زیر کشت صیفی‌جات و سبزیجات در استان سمنان تبدیل می شوند به یک هزار هکتار گلخانه و بر اساس برآوردهای کارشناسی، مصرف آب 97 میلیون متر مکعبی برای تولید این میزان محصولات به 19 میلیون متر مکعب تبدیل شده و میزان تولید حدود5/2برابر می شود.
وی با اشاره به اینکه زیرساختهای این طرح در دست پیگیری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: تا موانع قانونی و سرمایه گذاری آن برداشته شود و کشاورزان فعال در حوزه گلخانه‌ای و بهره‌برداران سبزی و صیفی این استان بتوانند از این فرصت بسیار خوب استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش بهره‌وری در تولید سبزیجات و صیفی‌جات در این استان را به همراه دارد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بهترین استفاده را از منابع آبی موجود استان سمنان برای تولید سبزیجات و صیفی‌جات خواهیم داشت.
رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 95 هکتار فضای گلخانه‌ای فعالی در استان سمنان وجود دارد عنوان کرد: در این گلخانه‌ها سالانه بیش از 20 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعهد استان در توسعه گلخانه سالانه7 هکتار بوده که با هماهنگی های انجام شده حدود12هکتار به سطح گلخانه ها اضافه می گردد.
رضایی با اشاره به اینکه زیر ساختهای 9مجتمع تولیدی گلخانه ای در استان وجود داشته و بخشی از آن در حال بهره برداری است افزود: همایشها و جلسات مختلف سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ای استان صورت گرفته که از سیاست های مهم بخش کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی در پایان گفت:از محل اعتبارات خط ویژه گلخانه ها و سایر طرحهای حمایت از اشتغال استان تسهیلات ویژه و نامحدود به سرمایه گذاران پرداخت می گردد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است